Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
frgo
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 510
Pridružen: So sep 18, 2004 6:11 pm
Kraj: Trebnje

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a frgo So dec 22, 2018 2:09 pm

Napenjalec mikro jermena ste preverili? Pri meni se je praktično od novega pri pospeševanju pojavljal prasketajoč zvok. To je postajalo vse bolj očitno in moteče, še posebej s prižgano klimo. Vzrok: napenjalec mikro jermena je praktično razpadel. Menjan v garanciji.
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 137
Pridružen: To nov 03, 2015 10:46 pm

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a zk_eu So dec 22, 2018 4:14 pm

joztom je napisal/-a:Za normalno delovanje je potrebna mešanica bencina in zraka (1:14,7). Tega določa podtlačni regulator ali LMM senzor z vročo žico, kakor je že izvedeno. Na bencinarjih je ponavadi podtlačni regulator, ki ima na grlu O-ring. Če ta ne tesni, pride do napake v merjenju in nepravilne mešanice, tudi zato lahko zaklenka. Preveri ta zeleni O-ring (cca 5x2,5mm Viton material, pomeri ga) in ga po potrebi menjaj. Lahko je tudi senzor len, ni odpovedal, le napako dela. Lahko je v tem področju kakšen fouš luft, pa sesa zrak še kje mimo senzorja, enako dela napake. Druga zgodba, ki je v porastu, pa so oljne pare, ki prehajajo v zgorevalni prostor in povzročajo nenadzorovane detonacije, to je najbolj opazno pri novejših downsizing motorjih. Ker so zelo močni tudi pod nizkimi obrati, jih radi pritiskajo do daske. Prezgodnji vžigi so poškodovali glavo marsikomu. Pomaga menjava olja za primernejšega, o tem smo že pisali, ki ne povzroča oljnih par in pritiskanje pozneje, nad 2500 obrati. Ne nazadnje tudi lambda vpliva na vbrizgavanje in če je stara in lena, enako povzroča težave.


Kako pa preverim ta zeleni o-ring? Kaj, enostavno ga izmerim?

Če kaj pomaga pri ugotavljanju. Pri neogretem motorju se ta zvok ne pojavlja. Tako, da mogoče ni vzrok v podtlačnem regulatorju?

Svečke so nove, prav tako sta novi obe lamdi (vse BOSCH kot je v originalu). Nova je tudi cev od zračnega filtra do dušilne lopute.

Olje, ki ga uporabljam je Motul X-clean FE 5W-30, ki ima GM-ov Dexos2 certifikat kot je to zahtevano. Olje, ki naj bi bilo odporno proti temu klenkanju, pa je Dexos1, ampak kolikor sem jaz gledal, ga ne smem nalivati, ker piše, da je za te turbo motorje. Samo jaz nimam tako hudih detonacij kot so jih imele te 1.4 turbo Astre pri nizkih obratih. Tam je detonacija (ko sem gledal na Youtubu) res zaznavna v kabini in velikokrat pride do izgube moči. Pri meni pa je zvok težko zaznaven, a nekako sem prepričan tudi sesaj, da je to res klenkanje. Pa jaz se v hrib vedno peljem nad 2.500 RPM, skoraj 3.000 RPM, da ja ne bi se motor matral. Razen v enem delu mi padejo, na 1.800 RPM kjer moram zaradi ovinka zmanjšati hitrost. Ampak, če bom takrat ornk pritisnil na plin, ne bo klenkal, to je zanimivo.

frgo je napisal/-a:Napenjalec mikro jermena ste preverili? Pri meni se je praktično od novega pri pospeševanju pojavljal prasketajoč zvok. To je postajalo vse bolj očitno in moteče, še posebej s prižgano klimo. Vzrok: napenjalec mikro jermena je praktično razpadel. Menjan v garanciji.


Hvala za idejo, ampak sem 100%, da ni napenjalec mikro jermena. Sploh zato, ker se na mestu ta zvok ne pojavlja.
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 137
Pridružen: To nov 03, 2015 10:46 pm

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a zk_eu So dec 22, 2018 5:35 pm

Kaj pa, če bi MAF senzor malo ščistil z namenskih sprejem? Recimo z: https://www.euroton.si/avtodeli/liqui-m ... 51646.aspx.

Pa drugače, a ste ziher, da imam jaz ta zeleni o-ring? A ni MAF senzor od Boscha na Oplu kar enotna cev ali kako naj rečem. Skratka, vlit v plastiko notri: https://www.autodoc.si/bosch/8449445.

Ni pa mogoče, da bi to bilo normalno za te Oplove NA bencinske motorje? Ker delovna temperatura motorja je okoli 105°C. In da ECU ne zamakne vžiga, ker detonacije enostavno niso dovolj močne in ni izgube moči? V hrib ves čas prav lepo vleče, samo ta zvok je prisoten občasno.

Oče mi sicer vedno pravi kaj se sekiram :D. Da to je Astra ves čas delala.
 
Uporabniški avatar
frgo
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 510
Pridružen: So sep 18, 2004 6:11 pm
Kraj: Trebnje

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a frgo So dec 22, 2018 10:22 pm

zk_eu je napisal/-a:Hvala za idejo, ampak sem 100%, da ni napenjalec mikro jermena. Sploh zato, ker se na mestu ta zvok ne pojavlja.


Saj pri meni na mestu ni bilo ničesar slišat. Treba je bilo fajn obremenjevat avto oz. pospeševat. Na mestu sem lahko skoraj skuril motor, pa ni bilo slišat ničesar, tudi ob prižgani klimi ne.
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 137
Pridružen: To nov 03, 2015 10:46 pm

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a zk_eu So dec 22, 2018 11:29 pm

Kako ste pa ugotovili, da je to? A se je pogostost zvoka spreminjala glede na temperaturo motorja in zraka? Ker to je še pri meni. Pri ogretem motorju se pogosteje pojavlja in pri višjih zunanjih temperaturah, obratno pa ne.
 
Uporabniški avatar
frgo
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 510
Pridružen: So sep 18, 2004 6:11 pm
Kraj: Trebnje

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a frgo Ne dec 23, 2018 12:59 am

Bil sem v garanciji po n različnih servisih, dokler se ni en dečko, ko so že vsi obupali, spomnil in v šponar vtaknil ključ. In šponar je migal, moral bi bit pa pri miru. Ko so ga ven vzeli je bil že čisto razpočen, samo še par mm pleha je držalo...

Glede temperature pa težko povem, ker se je vse dogajalo poleti in zgodaj jeseni, ko je bilo zunaj toplo in sem veliko prižigal klimo.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3054
Pridružen: To jul 25, 2006 4:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a joztom Ne dec 23, 2018 4:01 am

Neogret motor ima bogatejšo mešanico.
senzor.jpg
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 137
Pridružen: To nov 03, 2015 10:46 pm

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a zk_eu Ne dec 23, 2018 10:22 am

Ok, pardon. Vidim, da sem malo pomešal MAF in MAP senzor.

Dobro, glede na to, da ni nekaj težavno in lahko to sam naredim, bom očistil še MAF senzor in zamenjal tesnilni obroček na MAP senzorju. Če bo bolje, bo bolje, če ne mi je pa odkrito ravno že za ta avto, ker sem res razočaran nad njim. Osebno mislim, da ne bo razlike, a se pustim presenetiti.

Nekaj vprašnj še. Moram kaj posebej pri tem tesnilnem obročku paziti? Oznaka mojega MAP senzorja je 0 261 230 146 (Bosch). Oznaka O-ringa po Boschevem katalogu pa je 1 260 210 895. Ampak ga nima ne Euroton, ne Autodoc. Upam, da ga bodo imeli pri pooblaščencu.

Glede na to, da bom MAP senzor vzel ven, se ga verjetno splača tudi ščistiti. Ga lahko kar s čistolom za senzor pretoka zraka (Liqui Moly) s katerim bom torej očistil še MAF senzor ali moram kaj posebej kupiti?

frgo je napisal/-a:Bil sem v garanciji po n različnih servisih, dokler se ni en dečko, ko so že vsi obupali, spomnil in v šponar vtaknil ključ. In šponar je migal, moral bi bit pa pri miru. Ko so ga ven vzeli je bil že čisto razpočen, samo še par mm pleha je držalo...

Glede temperature pa težko povem, ker se je vse dogajalo poleti in zgodaj jeseni, ko je bilo zunaj toplo in sem veliko prižigal klimo.


Hmm, bom malo pozoren, čeprav nekako mislim, da bo kar pri klenkanju ostalo :). Sploh, ker meni je malo 100 oktanski bencin pomagal.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3054
Pridružen: To jul 25, 2006 4:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a joztom Ne dec 23, 2018 11:16 am

O-ring se dobi v trgovinah z ležaji. Zahtevaj pravo mero in material Viton za bencin. (Tinex, Kranj; M&M Intercom, Ljubljana Letališka za pumpo OMV; Dihta, Ljubljana-Črnuče). Podtlačni regulator se ne čisti na silo, mogoče nekaj tekočine za čiščenje fergazerjev in pihanje z usti, še to le od daleč. Nato ga daš v usta in ga premigaš s sesanjem in vpihavanjem, ampak res blago. Sicer so jih pa vsi odpadi polni za 10€.
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 137
Pridružen: To nov 03, 2015 10:46 pm

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a zk_eu Ne dec 23, 2018 11:45 am

Ne, potem ga ne bom čistil.

Bom poskusil dobiti originalni o-ring, ker zagotovo popolnoma paše, če ne pa se bom poslužil kot ste napisali.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3054
Pridružen: To jul 25, 2006 4:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a joztom Ne dec 23, 2018 2:33 pm

O-ring sem pomeril na rezervnem kosu in je pri meni 8x3mm Viton, zelen. Če ga vzameš v trgovini za rezervo bo OK. Nikakor pa tega ne dajaj narazen, če nimaš nadomestnih tesnil!!
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 137
Pridružen: To nov 03, 2015 10:46 pm

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a zk_eu Ne dec 23, 2018 3:28 pm

Ja pa saj ni nujno,da imava enako velikost?

Ko gledam slike v Boschevem katalogu, je sicer siv. Verjetno pa barva ne igra vloge.

Vseeno bom zaradi boljšega občutka poskusil naprej dobiti original. Saj to tesnilo res ne more biti drago.

Hvala za opozorilo. Brez skrbi, ne bom :).
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 137
Pridružen: To nov 03, 2015 10:46 pm

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a zk_eu Sr jan 02, 2019 11:05 am

Sem očistil MAF senzor. Ni sicer deloval ravno pretirano umazan, a vseeno. Pa moram reči, da je bolje. Dejansko motor za odtenek ali dva manj klenka. Še vedno je ta zvok težko zaznaven, a je še tu.

Kar mi je zanimivo je, da sem recimo zadnjič peljal poln avto ljudi na Roglo in torej moral malo bolj pritiskati. Res sem se trudil, da bi kdaj slišal ta zvok a ga niti enkrat ni bilo. Po drugi strani pa bo v domači hrib, sam v vozilu in z 1/3 plina mi klenkal.
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 137
Pridružen: To nov 03, 2015 10:46 pm

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a zk_eu Če jan 03, 2019 2:15 pm

Sedaj sem pregledal še celoten britanski forum Vauxhallownersnetwork.

Za Insignijo s tem motorjem je sicer samo 1 pojamral o enaki težavi, je pa malo več zapisov, ki se nanašajo na 1.6 in 1.8 motorje v Astri, Zafiri in Vectri. Ti motorji so skoraj enaki mojemu in sem zato malo bolj podrobno pogledal te objave.

Nekaj se jih je s tem soočilo z enako težavo (rahlo klenkanje pri pospeševanju ob menjavanju prestav), vendar nihče ni našel rešitve. Nobenemu tudi ni pomagalo točenje višje oktanskega goriva kot meni. Eden je menjal EGR in očistil EGR kanale (no, moj A18XER EGR ventila sploh nima, zato to takoj odpade), menjal MAF senzor, lamdi, senzor klenkanja, vžigalno tuljavo in svečke. Verjetno sem še kaj pozabil. Na koncu mu je nekdo napisal, da ima enak motor (to se je sicer nanašalo na Zafiro B 1.6 16v) in da mu to dela že dolgo časa in naj se enostavno ne sekira, saj motor drugače lepo teče, da bi pa povzročilo škodo, pa bi moralo bistveno bolj klenkati.

Razmišljal sem sicer, da bi res vlil za šalo še notri kako čistilo za injektorje ali pa za ventile, ampak dvomim, da bi pomagalo. Niti nekako nisem pristaš teh čistil in da bi jih vlival v tank. Se mi zdi, da ti prej škodo kot korist naredijo.
 
AssKicker
Novinec
 
Prispevkov: 385
Pridružen: Po jan 20, 2014 7:08 pm

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a AssKicker Če jan 03, 2019 3:32 pm

Kaj pa pokrov ventilov? Notri je en ventil za oljne hlape, vem da tisto tudi crkne. Nebi pa vedel, kakšni so problemi ob prisotni okvari. Povprašaj kakšen oplov servis.
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 137
Pridružen: To nov 03, 2015 10:46 pm

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a zk_eu To jun 11, 2019 10:37 am

Sporočam, da sem menjal še katalizator. Menjava katalizatorja je bila pri meni pričakovana zaradi okvare leto in pol nazaj in mi ga je neslo že lani jeseni, letos pa se je dokončno sesedel in blokiral pretok plinov.

Skratka, sem nekako upal, da bi mogoče tudi tukaj lahko bil vzrok, ampak žal ni. Poskusil sem tudi s čistilom injektorjev od Liqui Moly ampak motor mi pri rahlem pritisku na pedalko še vedno klenka ob vzponu ali pri pospeševanju. Takoj, ko zahtevam moč in pritisnem bolj na plin, jo dobim in zvok takoj preneha.

Pregledal sem še ameriški Chevrolet forum, ker imajo Cruzi identičen motor not. Američani te motorje poganjajo z (po naše) 91 oktanskim bencinom in jim velikokrat klenkajo (kljub temu, da je tudi pri njih priporočljivo 95 oktanov). Tako, da bo motor preživel glede na to, da ga žena niti ne sliši :D.

Sicer sem na enem izmed forumov (no, večih forumih) našel tole:

Light spark knock is mild, barely audible pinging at partial throttle. It's kind of subjective, but if you've ever heard heavy detonation, you'll know what light knocking is.

Research has shown engines to be the most fuel efficient and to produce the most power when the timing is advanced to the point where light knocking is produced. Engines do not sustain any appreciable damage from light knocking at partial throttle, even over many thousands of miles. Knocking at WOT is cause for concern, though.


Mogoče je pa kaj resnice na tem.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: void, VW T4 in 17 gostov