Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 176
Pridružen: To nov 03, 2015 10:46 pm

Re: Opozorilo LOW BATTERY - Opel Insignia

Napisal/-a zk_eu To sep 24, 2019 12:11 am

Se oglašam po malce daljšem času.

Nisem odšel do avtoelektričarja, ker sem prej že sam ugotovil napako. Sicer je obstajala manjša možnost, da bi se zmotil, ampak sem vseeno malo razkiral.

Skratka vzrok je bil v akumulatorju. Akumulator se je sicer po vsaki vožnji vedno napolnil (tudi po kratkih vožnjah), vendar je LOW BATTERY javljalo zaradi slabega zagonskega toka. Tudi, če sem ga priklopil na polnilec, ko se je začelo pojavljati opozorili (ki se je na koncu vedno pogosteje), je ta zaznal poln akumulator po že pol ure polnjenja.

Ker sem imel takrat ravno redni servis, sem prosil mojega mehanika, da mi na voznikovem zaslonu vklopi tudi stanje napetosti akumulatorja (sistem je izredno natančen do ene decimalke in ima manj kot pol sekunde ali še manj zamika od mojega voltmetra, ko sem meril na terminalih — če lahko temu rečeš sploh zamik, ker BCM napetosti ne meri na terminalih, preko OBD2 adapterja pa je zadeva enaka). Zelo sem si tudi pomagal z ameriškim forumum Chevrolet Cruza (kjer imajo NA bencinski Cruzi notri popolnoma enak motor notri — Oplov A18XER je popolnoma identičen Cruzovemu 2H0). Ker gre v obeh primerih za GM, sem sklepal, da imajo tudi podobno tehnologijo oziroma program pametnega polnjenja. In res, dejansko je bila napetost sistema "spot on" kot so pojasnili, da mora biti. Tako sem opazil, da je ob hladnem zagonu alternator vedno dvignil napetost na 14.5V in napolnil baterijo. Če je bilo zunaj zadosti vroče in ko je bil akumulator zadosti poln, je nato BCM spustil napetost sistema na samo 12.3V, ker več tretira kot nepotrebno ob danih okoliščinah (to je poleti, ob zimi ni pričakovati tako nizke napetosti sistema zaradi nižjih temperatur in ob pogoju, da gorijo samo DRL, sicer samo BCM takoj napetost dvigne — nema veze). Sam sem sicer pričakoval, da se takrat akumulator prazni, vendar je bil vedno popolnoma poln, ko sem izmeril z voltmetrom ob ugasnjenem avtu po vožnji. Tako sem na koncu postal pozoren samo še kdaj se opozorilo pojavlja in večinoma se mi je samo po samem vžigu motorja. Če je akumulator malce bolj izpraznjen, se bi namreč moglo opozorilo pojaviti že ob dajanju kontakta in sem nekako sklepal, da je problem v zagonskem toku. Tudi, ko sem gledal napetost ob zagonu motorja, je včasih kar dosti padla, kar sedaj ne.

Tako sem sedaj akumulator zamenjal za Varto Silver Dynamic z 61Ah in 600A zagonskega toka, ki je srebro/kalcijev akumulator (za razliko od modelov Blue Dynamic) in naj bi bil tudi bolj primeren za moje vozilo in vožnje. Edina razlika, ki jo opazim je ob hladnem zagonu, je, da napetost sistema (poleg tega, da pade bistveno manj kot prej in se opozorilo ne pojavlja več) naraste na med 14.7V in 14.9V, kar naj bi bilo pravilno, saj srebro/kalcijevi akumulatorji potrebujejo večji začetni tok polnjena in pomeni, da BCM lepo prepozna potrebe akumulatorja (vse v tem poletnih temperaturah). V nadaljevanju pa ni bistvene razlike.

Opisal sem malce daljše, če bi kdo kdaj se soočil s podobno težavo. Smo pa Balkanci veseli, če še lahko kako takšno težavo sami rešimo :D. No vsaj jaz sem :lol: :lol: :lol: . Nekdo mi je rekel enkrat, da so tisti testerji akumulatorjev en navaden drek za udiranje strank in nepriznanje garancije. No, verjetno bo kar držalo, če sklepam po svojem primeru :). Bom še pa videl koliko se mi bo dalo bockati s prodajalcem glede na to, da je prejšnji akumulator v garanciji skoraj do konca novembra.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 15 gostov