MikeLima je napisal/-a:Zadeve z nizanjem so bolj komplicirane kot izgledajo na prvi pogled.
Zadeva se podre ze pri geometriji podvozja. Serijskim se pri obremenitvi ne spreminja stek bistveno. Pri znizanih se znatno. In to je sele zacetek za razmisljanje...
Duseno in neduseno gibanje mase. Pri trsih vzmeteh in amotizerjjih se vec energije kopici v stiskanju gum, kar je seveda neduseno nihanje. Potem se zacne to dogajati v gumijastih silent blokih, gumijastih leziscih lezaja na vrhu amortizerja, sledi karoserija, ki sploh ni tako toga kot bi pricakovali itd itd. Ni dusenega gibanja, ni lege na cesti!
Amortizerji in vzmeti morajo biti vsklajene. Pretrda vzmet in premehak amortizer je cisti pain. Enako velja, ce je obratno.
Tole ni cisto na temo, je pa kruto. Sname clovek originalno zelezno feltno, ki tehta skupaj z gumo 4 kile, pa natakne neko lito sranje, ki tehta z gumo 15 kil. In potem kao da je to boljse za peljat. Crna tema in brca vanjo!!
Trdi avti so za slabe voznike. Imajo obcutek, da so hitri, ker jih odnasa na vsakem ovinku. V resnici pa se skoraj vsak avto pelje slabse ko je predrkan kot original.
Seveda se da narest boljse od originala, za bolj sportno voznjo. Ampak ne takoj nizat. Najprej gumice za kaj trsega zamenjat, potem najti in kupiti (tole pa boli denarnico ja..) lahke in mocne feltne s pravimi gumami. Potem sledi najti mocnejsi stabilizator, kako ojacitev kam dodat. Vsaj stango med amortizerja spredaj in zadaj. In ko to naredis, ugotovis, da bi rabil mehkejse vzmeti od serijskih le da naj bodo progresivne. In k temu spadajo seveda tudi po vseh treh mode-ih (FSR) nastavlji amortizerji. In taki imajo ponavadi tudi navoje in sedeze vzmeti za visino nastavit. In stanejo, jasno. Za Mitsubishija EVO so stirje amortizerji z osmimi vzmetmi drazji od vecine avtov v lasti forumasev. In to tistih, tadrazjih!!!
Ja, in dirkalni avtomobili hitrih pilotov so mehki. Ce sem se vsedel na rob zadnjega prtljaznika v Ibizi Kit Car, se je posedla za 10-12 cm. Ko sem na hitrco vstal, se je sekundo in pol vracala v normalo. Pa je sla v ovinek glih za 50% hitreje od kateregakoli seriskega avta.
Predvsem pa po korakih!!!! Nekaj narest, poskusit kaj se je spremenilo, kaj je bolje in kaj slabse, potem naslednji korak. Ne kar naenkrat vse premetat na juris. Ga ni, ki bi potem tako rec lahko se kdaj v red spravil.
To je to.
Se popolnoma strinjam! Amortizer in feder morata biti natančno izračunana, da res izboljšata lego.
To je v bistvu teorija regulacij, kjer velja da je pravilna regulacija, če dobimo pri sunku le okoli 1 prenihaja. Če ga ni, je zanič in če jih je preveč, je tudi zanič.
Da pa dosežemo tako dušenje, je potrebno uskladiti oboje, tako fedr kot amortizer!
In to je pri stock podvozju čisto lepo izračunano, ampak je žal namenjeno predvsem normalni vožnji. Če pa zamenjaš samo fedre, s tem pridobiš samo videz, podvozje pa lahko postane nevarno. Zato jaz pravim ali vse ali nič.