Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
Uporabniški avatar
Mick Jerry
Uporabnik
 
Prispevkov: 1259
Pridružen: So jan 08, 2005 8:41 pm
Kraj: okolica Lj.

Zamenjan izpuh-previsoke temperature- skurjen ventil?

Napisal/-a Mick Jerry To maj 04, 2010 9:41 pm

Večkrat berem, da nekdo namesti drug, bolj odprt oziroma pretočen izpuh in potem zaradi tega motor preide v prerevno območje delovanja.
Posledično naj bi se dvignile temperature in tako večkrat berem o tem, da se zaradi tega nekomu skuri ventil?

Zakaj bi sploh šel motor v prerevno delovanje, če samo zamenjamo izpuh?

Še bolj pa-zakaj bi se zvišale temperature v motorju?


Upam na odgovore kakega tunerja, domnevam da imajo(te) kar precej izkušenj s tem.
Slika
 
drmocar
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 578
Pridružen: Če feb 26, 2004 6:06 pm

Napisal/-a drmocar To maj 04, 2010 9:59 pm

Z bolj pretočnim izpuhom, v kombinaciji z kakšnimi malo boljšimi odmičnimi, lahko pride do predobrega praznenja cilindra (overscavenging-a), kar pomeni revnejšo mešanico in posledično višje temperature izpuha. Lambda ne popravlja pri full throttle in tu nastane problem, ker je mešanica res lahko prerevna.
Bolj redko je to na serijskih motorjih kjer se zamenja samo izpuh od katalizator-ja/-jev nazaj.
Zato se dela remap-e elektronike, ker drugače je efekt ničen ali zelo majhen. Pa serijsko so večinoma vsi motorji "zaliti", zaradi varnosti.
 
Uporabniški avatar
Mick Jerry
Uporabnik
 
Prispevkov: 1259
Pridružen: So jan 08, 2005 8:41 pm
Kraj: okolica Lj.

Napisal/-a Mick Jerry To maj 04, 2010 10:08 pm

Ampak zakaj bi prišlo do višje temperature, če pa vbrizgamo isto količno goriva v nekoliko večjo količino zraka(seveda, ob predpostavki da ne spreminjamo elektronike)?
Slika
 
need 4 speed
Novinec
 
Prispevkov: 403
Pridružen: Ne sep 06, 2009 9:17 am

Napisal/-a need 4 speed To maj 04, 2010 10:41 pm

Verjetno je temperatura izgorevanja višja, če je več zraka.Pa še bencin tudi hladi motor in če ga je manj, je posledično hlajenje slabše.
 
Uporabniški avatar
urosr
Novinec
 
Prispevkov: 383
Pridružen: So mar 27, 2004 4:17 pm
Kraj: Šmartno ob Paki

Napisal/-a urosr To maj 04, 2010 11:13 pm

Mick Jerry je napisal/-a:Ampak zakaj bi prišlo do višje temperature, če pa vbrizgamo isto količno goriva v nekoliko večjo količino zraka(seveda, ob predpostavki da ne spreminjamo elektronike)?


bencin ima pri "zalivanju" oz. tudi pri normalnem delovanju pravtako funkcijo hlajenja, in ko je premalo bencina je posledično prevelika temp...

sam mislim da so ti primeri, ko si ga napisal v prvem postu, takoredki oz praktično nemogoči... res "divjo" odmično bi mogu dat, plus vse kanale res optimizirat, ter res dobr izpuh, da bi prišlo do tega...
Slika
 
hemingway
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Pe jun 28, 2002 3:30 pm

Napisal/-a hemingway Sr maj 05, 2010 6:05 am

Meni se je to zgodilo že v praksi...
Kot so povedali ob dobrem scaveningu se zelo poveča praznenje cilindrov in polnjenje z več zraka kar ima za posledico več kisika kar poveča temperaturo izgorevanja v cilindru.
To se je zgodilo pri predelavi izpušnega kolektorja ki sem ga razvil za yamahe 1000 kubikov še z vbrizgom goriva skozi dize, ki sem ga predal lastniku motorjev sam pa ni poskrbel še za ustrezno predelavo vbrizga zato je imel probleme prerevne mešanice v visokih obratih.
Večina performance kolektorjev ki se prodajajo so zdizajnirani da delajo na stock nastavitvah kakšni bol hard performance višjih cenovnih razredov pa sigurno rabijo tudi predelavo elektronike.
To je najbolje delati na valjih z lambda senzorjem in EGT senzorji.
- 1. place drag race Koper 402m
- 2. place drag race Ljubljana 201m
- IN 2007 DISQUALIFYED FROM KING OF EUROPE POLLAND BECAUSE OF TECHNICAL PROBLEMS ( Ford fiesta )
- KING OF EUROPE WINNER IN 2009. THANK YOU ALL FOR SUPPORT. WE ARE THE CHAMPIONS! ( Toyota MR2 )
 
Pro_Tuning
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 559
Pridružen: Pe avg 14, 2009 4:30 pm
Kraj: LJubljana

Napisal/-a Pro_Tuning To maj 11, 2010 9:36 pm

Ker se spremeni razmerje med bencinom in zrakom. Se pravi da je vec zraka in ista kolicina zraka. Bolj kot je revna mesanica, bolj se dvigajo temperature izpuha.
Ce je okoli 13:1 (zrak:bencin) idealno je 14:1 ze prevec revna mesanica in temperature zgorevanja se dvignejo. Najprej se vidi na vzigalnih sveckah in na ventilih. Pravaprav se vidijo posledice.

Mick Jerry je napisal/-a:Ampak zakaj bi prišlo do višje temperature, če pa vbrizgamo isto količno goriva v nekoliko večjo količino zraka(seveda, ob predpostavki da ne spreminjamo elektronike)?
Nic ni nemogoce, vse se da sfrizirat
 
mondy
Novinec
 
Prispevkov: 462
Pridružen: Sr feb 26, 2003 9:10 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a mondy Sr maj 12, 2010 2:29 pm

Če imaš motor, ki uporablja senzor pretoka zraka, ti ni treba skrbet, da bi tekel suho ob povečanem pretoku. Če imaš samo MAP senzor, pa je jasno da bo motor tekel suho ob povečanem pretoku, ker nima s čim direktno zaznati večjega pretoka.
 
hemingway
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Pe jun 28, 2002 3:30 pm

Napisal/-a hemingway Sr maj 12, 2010 9:12 pm

Maf senzor lahko dela samo do določenega pretoka oziroma določene gostote zraka ker je umirjen recimo na 5 V. Na polnem gasu ma marsikateri avto samo nekaj procentov rezerve. Ker ima dosti avtov na serijskih mapah narejene samo na midle trhrottle in pa ful throttle pri polnem loadu je možno da prideš čez zmožnist MAF senzorja je pa res da more bit za ta pogoj motor že kar dobro narejen zato ti ne bo dobro delal na stock nastavitvah elektronike če pride do tega.
Kot rečeno men se je to zgodil na vbrizgu skozi dize ker so bile premajhne ampak če greš v ekstreme z izpuhom, odmičnimi je vedno dobro avto testirat na lambdo, EGT...
PS. obstajajo pa tudi aftermarket MAFi s katerimi se nastavlja voltažo glede na pretok in z njimi furajo tudi močne turbo sisteme in sploh ne uporabljajo MAP senzorja.
- 1. place drag race Koper 402m
- 2. place drag race Ljubljana 201m
- IN 2007 DISQUALIFYED FROM KING OF EUROPE POLLAND BECAUSE OF TECHNICAL PROBLEMS ( Ford fiesta )
- KING OF EUROPE WINNER IN 2009. THANK YOU ALL FOR SUPPORT. WE ARE THE CHAMPIONS! ( Toyota MR2 )
 
need 4 speed
Novinec
 
Prispevkov: 403
Pridružen: Ne sep 06, 2009 9:17 am

Napisal/-a need 4 speed Sr maj 12, 2010 9:35 pm

Se pravi maf meri pretok zraka (airflow), map pa pritisk (pressure)? lmm=maf?
 
hemingway
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Pe jun 28, 2002 3:30 pm

Napisal/-a hemingway Sr maj 12, 2010 9:43 pm

Tako ja.
- 1. place drag race Koper 402m
- 2. place drag race Ljubljana 201m
- IN 2007 DISQUALIFYED FROM KING OF EUROPE POLLAND BECAUSE OF TECHNICAL PROBLEMS ( Ford fiesta )
- KING OF EUROPE WINNER IN 2009. THANK YOU ALL FOR SUPPORT. WE ARE THE CHAMPIONS! ( Toyota MR2 )
 
sg
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 79
Pridružen: Ne feb 15, 2009 6:48 pm

Napisal/-a sg Pe maj 14, 2010 8:04 am

To, da presuha zmes viša temperaturo izgorevanja sicer vem že od mopedov naprej, ampak zelo fino bi bilo če bi kdo od mojstrov razložil, kako je možno, da če so tudi sodobni avti tovarniško narejeni malo preveč na bogato zmes nimajo problemov s preveliko količino CO v izpuhu.
Ni lambda sonda sposobna ustvariti zadovoljive povratne zanke, da bi bilo razmerje vedno dovolj blizu idealnemu ?
Seveda razumem, da v primeru hujšega tuninga lahko pridemo v območje kjer injektorji enostavno ne zmorejo vbrizgati dovolj goriva, če jih ne zamenjamo, ampak nenavadno se mi pa zdi, da že serijski avti ne bi delali pri idealnem razmerju, ker to konec koncev zagotavlja tudi optimalno porabo goriva in čistost izpuha.

Sploh je pa znano, da delujejo novejši bencinarji, ki imajo direkten vbrizgom goriva v valj pri delnih obremenitvah načrtno s presuho zmesjo, ravno zaradi porabe, pa vseeno nimajo težav s pregrevanjem...
 
drmocar
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 578
Pridružen: Če feb 26, 2004 6:06 pm

Napisal/-a drmocar Pe maj 14, 2010 8:27 am

Pri testu CO v izpuhu se meri izpuste pri določenem območju vrtljajev, nikoli pri polnem plinu. Pri polnem plinu večina ECU-jev ne upošteva lambda sonde zato je mešanica lahko poljubna. Pri delnem plinu pa ECU upošteva lambda sondo in veš čas popravlja A/F ratio na pribljižno 14,7:1.
Kaj se dogaja pri polnem plinu na testu ne merijo, takrat je pa lahko mešanica bolj bogata ali pa bolj revna kot je potrebno.
Nekateri novejši avtomobili uporabljajo že širokopasovne lambda sonde kateri merijo bolj natančno zmes in jo tudi bolj natančno uravnavajo.
 
Uporabniški avatar
MikeLima
Novinec
 
Prispevkov: 156
Pridružen: Sr feb 06, 2008 6:47 pm

Napisal/-a MikeLima So maj 15, 2010 4:18 am

sg je napisal/-a:Sploh je pa znano, da delujejo novejši bencinarji, ki imajo direkten vbrizgom goriva v valj pri delnih obremenitvah načrtno s presuho zmesjo, ravno zaradi porabe, pa vseeno nimajo težav s pregrevanjem...

Nimajo s pregrevanjem, imajo s temperaturo. A so se lotili problema ze v fabriki z uporabo veliko odpornejsih materialov.

Najveckrat ventili zgorijo zaradi klenkanja, ker jih stresa v leziscu, ventil izgubi tesnost, izgorevajoca zmes pa kot plazma odzge ventil. In klenka ponavadi zato, ker povratni val potisne nazaj v cilinder svez zrak, ki ga vsesa skozi razpoko ali odlomljeno cev. Veliko manj pogost problem je premajhen backpressure zaradi predobrega praznenja. Takrat se namrec skozi izpusni ventil ne vrne dovolj izgorelih plinov brez kisika. Posledica je revnejsa zmes, posledica je klenkanje in spet smo tu.
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov