Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
Uporabniški avatar
jay
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3183
Pridružen: So feb 26, 2005 10:59 am
Kraj: Mb-Ruše

Napisal/-a jay Po dec 14, 2009 6:55 pm

pa dosežki, ko motor razpade
(honda civic) :lol:


drugače pa je ta corsica res hitra in hudo glasna :twisted:
Slika
dB team united
16. dB awards 2009
Slika
irmscher vectra C GTS
 
Pro_Tuning
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 559
Pridružen: Pe avg 14, 2009 4:30 pm
Kraj: LJubljana

Napisal/-a Pro_Tuning Po dec 14, 2009 7:31 pm

Ce se ze omenja da valji "ne delajo". Po mojih izkusnjah delajo cisto v redu.
Se da cisto v redu zrihtat avte. Tudi take, ki potem zmagujejo na dirkaliscih. Ne samo na avtocesti.


Za razpadlo Hondo Civic, se moras obrnit na koga drugega. Ali pa odgovarjat direkt njemu.
Nic ni nemogoce, vse se da sfrizirat
 
Uporabniški avatar
MikeLima
Novinec
 
Prispevkov: 156
Pridružen: Sr feb 06, 2008 6:47 pm

Napisal/-a MikeLima Po dec 14, 2009 7:51 pm

Pro_Tuning je napisal/-a:Ce se ze omenja da valji "ne delajo". Po mojih izkusnjah delajo cisto v redu.
Se da cisto v redu zrihtat avte. Tudi take, ki potem zmagujejo na dirkaliscih. Ne samo na avtocesti.


Ja itak! Delajo v nulo. Rezultati v nulo tocni in skladni z vsemi mogocimi meritvami. Vsi ostali udelezeni smo totalni bebci in nimamo pojma kaj govorimo. Videli smo vsak po en dyno, delali samo na enem, pa se to smo zaceli na sredi letosnjega leta. Prav imas, absolutno imas prav. In itak, da so vsi DP in prvaki con tu okoli iz tvoje stale.
 
Pro_Tuning
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 559
Pridružen: Pe avg 14, 2009 4:30 pm
Kraj: LJubljana

Napisal/-a Pro_Tuning Po dec 14, 2009 8:13 pm

Iz tvojih besed je zaznati ironicen podton.
Medtem, ko se sam poskusam cimmanj vpletati v komentiranje kaj delajo drugi. Imajo drugi (seveda vso pravico) dajat ocene in presojati kaj delam jaz. Potem pa je se kdo uzaljen in tako naprej in nazaj, ce se jaz kaj napisem. Komentirat poskusam samo svoje delo.
Nic ni nemogoce, vse se da sfrizirat
 
Uporabniški avatar
MikeLima
Novinec
 
Prispevkov: 156
Pridružen: Sr feb 06, 2008 6:47 pm

Napisal/-a MikeLima Po dec 14, 2009 10:01 pm

Pro_Tuning je napisal/-a:Iz tvojih besed je zaznati ironicen podton.
Medtem, ko se sam poskusam cimmanj vpletati v komentiranje kaj delajo drugi. Imajo drugi (seveda vso pravico) dajat ocene in presojati kaj delam jaz. Potem pa je se kdo uzaljen in tako naprej in nazaj, ce se jaz kaj napisem. Komentirat poskusam samo svoje delo.


Tako je! Ironicen podton. Ne uzaljen, ampak zalosten sem decko.

Ab equis ad asinos
Acta est fabula
 
mondy
Novinec
 
Prispevkov: 462
Pridružen: Sr feb 26, 2003 9:10 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a mondy Po dec 14, 2009 10:16 pm

Tukaj je nekaj napisano o inercijskih valjih. Brošura od nemške firme TAT, ki izdeluje softver za merilne valje.
http://www.tat-rd.com/dyno_zips/chassis_dyno_system_brochure1.PDF
 
Korl Olmajti
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 34
Pridružen: Pe dec 11, 2009 11:48 am
Kraj: Lesce

Napisal/-a Korl Olmajti Po dec 14, 2009 10:16 pm

MikeLima je napisal/-a:
delali samo na enem


Dejstvo je, da se od dyno do dyna VEDNO pokažejo različni rezultati. Tudi na še tako oh in sploh kalibriranih zadevah. Zato se "tuna" načeloma vedno na isti napravi, ne na enaki v neki drugi delavnici, , da so rezultati before/after merodajni. Absolutna številka tudi ni bistvena, čeprav določa "štukanje" organa.
Vsekakor so valji z zavoro boljši. Dejstvo. Saj lahko bolj ponazarjajo vozilo v realnem svetu. Najboljši dynoti sestojijo iz kombinacije inercije in zavore; inercija ostaja konstantna, z zavoro pa se simulira zračni upor, se pravi "upor" valjev narašča.

Za "zauger" motor so inercijski odlični, tudi upam trditi, da so rezultati z inecijca bolj natančni od dyna z zavoro. Je pa res, da na valjih z zavoro se lahko bremeni motor do te mere, da se pojavi porast temperature olja, temperature turbine, vode, vsesanega zraka...
Vendar "eddy" zavora veliko pomanjklivost. Samo temperatura jedra drastično vpliva na moment ki ga zavora tvori pri nekem X krmilnem toku, ki pa je posredno pokazatelj moči.Ponavadi je tudi to kalibrirano ampak vseeno časi tu odigrajo precejšno vlogo.

U glavnem odstopki od ene do druge naprave so normalni in pojasnljivi.
Babooni so med nami !
 
Pro_Tuning
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 559
Pridružen: Pe avg 14, 2009 4:30 pm
Kraj: LJubljana

Napisal/-a Pro_Tuning Po dec 14, 2009 10:41 pm

MikeLima je napisal/-a:
Pro_Tuning je napisal/-a:Iz tvojih besed je zaznati ironicen podton.
Medtem, ko se sam poskusam cimmanj vpletati v komentiranje kaj delajo drugi. Imajo drugi (seveda vso pravico) dajat ocene in presojati kaj delam jaz. Potem pa je se kdo uzaljen in tako naprej in nazaj, ce se jaz kaj napisem. Komentirat poskusam samo svoje delo.


Tako je! Ironicen podton. Ne uzaljen, ampak zalosten sem decko.

Ab equis ad asinos
Acta est fabula


Uzaljen je bilo pisano v nadaljevanju. Da je recimo kdo, kdorkoli bi ze to lahko bil.

Italijansko znam, latinsko ne.
Nic ni nemogoce, vse se da sfrizirat
 
Uporabniški avatar
LoCo
Uporabnik
 
Prispevkov: 960
Pridružen: Po jan 05, 2009 6:04 pm

Napisal/-a LoCo To dec 15, 2009 2:13 am

Pro_Tuning je napisal/-a:
MikeLima je napisal/-a:
Pro_Tuning je napisal/-a:Iz tvojih besed je zaznati ironicen podton.
Medtem, ko se sam poskusam cimmanj vpletati v komentiranje kaj delajo drugi. Imajo drugi (seveda vso pravico) dajat ocene in presojati kaj delam jaz. Potem pa je se kdo uzaljen in tako naprej in nazaj, ce se jaz kaj napisem. Komentirat poskusam samo svoje delo.


Tako je! Ironicen podton. Ne uzaljen, ampak zalosten sem decko.

Ab equis ad asinos
Acta est fabula


Uzaljen je bilo pisano v nadaljevanju. Da je recimo kdo, kdorkoli bi ze to lahko bil.

Italijansko znam, latinsko ne.


Ab equis ad asinos - iz konja na osla
Acta est fabula - game over
Edmunds.com je napisal/-a:Mitsubishi made a decision when developing its Evo X to go upscale. No longer was it good enough to kick Subaru's ass. Now it wanted to go after the big players in the sport sedan market.


Slika
 
Uporabniški avatar
MikeLima
Novinec
 
Prispevkov: 156
Pridružen: Sr feb 06, 2008 6:47 pm

Napisal/-a MikeLima To dec 15, 2009 5:38 am

Korl Olmajti je napisal/-a:Dejstvo je, da se od dyno do dyna VEDNO pokažejo različni rezultati. Tudi na še tako oh in sploh kalibriranih zadevah....


To je jasno dejstvo. Razlike so ze v samem principu merjenja. Ce ostanemo pri t.i. chasis dyno-tih bi jih razdelil takole:

Inercijski merijo kotni pospesek, kar je glede na to, da se masa in oblika ne spreminjata, precej preprosta zadeva za kalibrirat. Edina rec, ki je spremenljivka so izgube v lezajih. ki naceloma ne vplivajo ne vem koliko, se je pa ne vidi direktno. Slaba lastnosti so: Masa ki je potrebna za merjenje velikih moci. Problem, da ne trosijo energije sproti, ampak se ta nalaga v vrteco se maso, kar je vcasih lahko nevarno. Ce raznese gumo, zagotovo ne ostane pri tej skodi. Pri sistemu z enim valjem se ne da videti zdrsevanja, pri sistemu z dvemi valji na osi pogona, se sicer da, a se racun zakomplicira. Tuning na takih valjih je tezavnejsi, ker je masa valjev omejena. Zahteva drugacne prijeme. V solidni izvedbi, so lahko dobro testno orodje.

Dyno z zavoro ima pri izvedbi z valji tudi inercijsko maso, tako da merijo kotni pospesek, hkrati pa se zavorni moment in iz tega racunajo trenutno absorbirano moc. Pravzaprav temu sistemu recejo dyno z dinamicno spremenljivo inercijo. Dobra lastnost je, da lahko zavres na katerikoli hitrosti in tam delas nastavitve motorja. Lahko simuliras cesto, 400m, zracni upor, upostevas tezo avtomobila in ne na koncu celo voznjo z ravnega v klanec. Zavora je lahko vodna sumna turbina, lahko je retarder na vrtincne tokove, hidravlicni sistem s crpalko in nastavljivim izgubnikom. Vsaka od zavor ima svoje dobre in slabe lastnosti. Problem vseh je toplota, ki se proizvaja. Vodna zavora je zaradi medija najman obcutljiva na toploto, je pa toliko bolj zoprna za regulacijo. Retarder na vrtincne tokove je zelo odziven, kar naredi celotno regulacijsko zanko zelo stabilono pri zelo razlicnih obremenitvah. Pri dolgotrajnih meritvah velikih moci se lahko zaleti v curijevo temperaturo, kar pomeni da ne zavira vec dokler se ne ohladi. Tudi hidravlicni retarder s casom pregreje olje, spremeni viskoznost itd. Zaradi moznosti spreminjanja parametrov obremenitve, so taki dyno-ti zelo uporabni za nastavljanje motorjev in diagnostiko.
 
mondy
Novinec
 
Prispevkov: 462
Pridružen: Sr feb 26, 2003 9:10 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a mondy To dec 15, 2009 8:50 am

MikeLima je napisal/-a:
Korl Olmajti je napisal/-a:Dejstvo je, da se od dyno do dyna VEDNO pokažejo različni rezultati. Tudi na še tako oh in sploh kalibriranih zadevah....


To je jasno dejstvo. Razlike so ze v samem principu merjenja. Ce ostanemo pri t.i. chasis dyno-tih bi jih razdelil takole:

Inercijski merijo kotni pospesek, kar je glede na to, da se masa in oblika ne spreminjata, precej preprosta zadeva za kalibrirat. Edina rec, ki je spremenljivka so izgube v lezajih. ki naceloma ne vplivajo ne vem koliko, se je pa ne vidi direktno. Slaba lastnosti so: Masa ki je potrebna za merjenje velikih moci. Problem, da ne trosijo energije sproti, ampak se ta nalaga v vrteco se maso, kar je vcasih lahko nevarno. Ce raznese gumo, zagotovo ne ostane pri tej skodi. Pri sistemu z enim valjem se ne da videti zdrsevanja, pri sistemu z dvemi valji na osi pogona, se sicer da, a se racun zakomplicira. Tuning na takih valjih je tezavnejsi, ker je masa valjev omejena. Zahteva drugacne prijeme. V solidni izvedbi, so lahko dobro testno orodje.

Dyno z zavoro ima pri izvedbi z valji tudi inercijsko maso, tako da merijo kotni pospesek, hkrati pa se zavorni moment in iz tega racunajo trenutno absorbirano moc. Pravzaprav temu sistemu recejo dyno z dinamicno spremenljivo inercijo. Dobra lastnost je, da lahko zavres na katerikoli hitrosti in tam delas nastavitve motorja. Lahko simuliras cesto, 400m, zracni upor, upostevas tezo avtomobila in ne na koncu celo voznjo z ravnega v klanec. Zavora je lahko vodna sumna turbina, lahko je retarder na vrtincne tokove, hidravlicni sistem s crpalko in nastavljivim izgubnikom. Vsaka od zavor ima svoje dobre in slabe lastnosti. Problem vseh je toplota, ki se proizvaja. Vodna zavora je zaradi medija najman obcutljiva na toploto, je pa toliko bolj zoprna za regulacijo. Retarder na vrtincne tokove je zelo odziven, kar naredi celotno regulacijsko zanko zelo stabilono pri zelo razlicnih obremenitvah. Pri dolgotrajnih meritvah velikih moci se lahko zaleti v curijevo temperaturo, kar pomeni da ne zavira vec dokler se ne ohladi. Tudi hidravlicni retarder s casom pregreje olje, spremeni viskoznost itd. Zaradi moznosti spreminjanja parametrov obremenitve, so taki dyno-ti zelo uporabni za nastavljanje motorjev in diagnostiko.


Čist tako me zanima.
Kako se beleži vsa ta toplota nastala pri zaviranju valjev? A je dejansko izmerjena povišana temperatura ali se uporablja korekcijske faktorje?
 
Uporabniški avatar
pinjas
Novinec
 
Prispevkov: 411
Pridružen: Ne feb 06, 2005 11:11 pm
Kraj: Nova Gorica

Napisal/-a pinjas To dec 15, 2009 9:29 am

fantje moji ne bi vi šli raje delat kot pa cel dan tu gor viset in se kregat. Valji taki ali drugačni, koga briga. Najvažnejši senzor moči je še vedno voznik sam in to vedno bo. V dirkanju sem velikokrat videl da je psiha voznika ena glavnih reči. Bolje ej da mu rečeš da ima 30hp manj kot drugi da se zato bolj trudi, kot pa d ajih ima več kot drugi ker je potem preveč sigurn sam sebe.

Druga stvar glede meritev, naj mi eden prilepi kakršn koli certifikat ali potrdilo ki zagotavlja točnost valjev. Jaz ga nisem videl še , sicer govorim o valjih za motorna kolesa.

Lp, pa grem delat raje.
 
Uporabniški avatar
MikeLima
Novinec
 
Prispevkov: 156
Pridružen: Sr feb 06, 2008 6:47 pm

Napisal/-a MikeLima To dec 15, 2009 9:46 am

mondy je napisal/-a:Čist tako me zanima.
Kako se beleži vsa ta toplota nastala pri zaviranju valjev? A je dejansko izmerjena povišana temperatura ali se uporablja korekcijske faktorje?


Pri vseh meni znanih dyno-tih je koncni produkt vsega vrtenja toplota. Morda kdo kdaj dela elektriko iz tega na kaksnih motor/dinamih, ali pa crpa vodo v jezero, a je to bolj eksotika za kaksne ladijske stroje.

Korekcijski faktor... Mislis tisto po DIN, SAE, EWG, JIS, ISO? Vecina dynov uposteva absolutni tlak in temperaturo vstopnega zraka. Nekateri tudi vlago in parni pritisk, le redki odstotek kisika v zraku.
 
mondy
Novinec
 
Prispevkov: 462
Pridružen: Sr feb 26, 2003 9:10 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a mondy To dec 15, 2009 4:49 pm

MikeLima je napisal/-a:
mondy je napisal/-a:Čist tako me zanima.
Kako se beleži vsa ta toplota nastala pri zaviranju valjev? A je dejansko izmerjena povišana temperatura ali se uporablja korekcijske faktorje?


Pri vseh meni znanih dyno-tih je koncni produkt vsega vrtenja toplota. Morda kdo kdaj dela elektriko iz tega na kaksnih motor/dinamih, ali pa crpa vodo v jezero, a je to bolj eksotika za kaksne ladijske stroje.

Korekcijski faktor... Mislis tisto po DIN, SAE, EWG, JIS, ISO? Vecina dynov uposteva absolutni tlak in temperaturo vstopnega zraka. Nekateri tudi vlago in parni pritisk, le redki odstotek kisika v zraku.


Mislil sem namreč toploto, ki se sprošča iz same eddy zavore in ne pogonskega agregata.
Tega dodatnega sproščanja toplote namreč ni pri inercijskih valjih brez zavore, ker je vztrajnosti moment valja edino, ki kontrira gnanemu navoru poleg seveda trenja v prenosih in ležajih.
Sej če pomislim verjetno merilni program to energijo za segrevanje lahko izračuna, glede na jakost toka skozi elektromagnete.
Tist korekcijski faktor, ki si ga ti napisal je verjetno samo za motor, ker tisti podatki bodo vplivali predvsem na delovanje motorja.
 
kinkyllama
Novinec
 
Prispevkov: 212
Pridružen: Če jul 31, 2008 11:33 am
Kraj: ww

Napisal/-a kinkyllama To dec 15, 2009 5:37 pm

kaj te muči...kako izračuna moč? negativni moment

(F1xL1XPiXRPM)/30000

F1 =>izmerimo na merilni celici
L1 =>dožina od merilne celice do vrtišča zavore, kinetične energije
RPM =>odčitava tahometer

se je pa res brez veze kregat okrog uspehov posameznika...so čist relativni
 
mondy
Novinec
 
Prispevkov: 462
Pridružen: Sr feb 26, 2003 9:10 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a mondy To dec 15, 2009 6:04 pm

kinkyllama je napisal/-a:kaj te muči...kako izračuna moč? negativni moment

(F1xL1XPiXRPM)/30000

F1 =>izmerimo na merilni celici
L1 =>dožina od merilne celice do vrtišča zavore, kinetične energije
RPM =>odčitava tahometer

se je pa res brez veze kregat okrog uspehov posameznika...so čist relativni


To mi je že jasno kako računa navor na tej zavori. Vprašanje je bilo, če upošteva toploto, ki se sprošča pri zaviranju te zavore, ker če jo nebi, bi bila zmerjena moč manjša od dejanske. ;)
 
kinkyllama
Novinec
 
Prispevkov: 212
Pridružen: Če jul 31, 2008 11:33 am
Kraj: ww

Napisal/-a kinkyllama To dec 15, 2009 6:09 pm

zakaj že???

takoj se posuj ;)
 
mondy
Novinec
 
Prispevkov: 462
Pridružen: Sr feb 26, 2003 9:10 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a mondy To dec 15, 2009 6:14 pm

kinkyllama je napisal/-a:zakaj že???

takoj se posuj ;)


Ne se ne bom... pa vem, da ne zavira z mehanskim trenjem
Prvi glavni zakon termodinamike ;)
 
kinkyllama
Novinec
 
Prispevkov: 212
Pridružen: Če jul 31, 2008 11:33 am
Kraj: ww

Napisal/-a kinkyllama To dec 15, 2009 8:53 pm

delo nas ne zanima ...zgolj moč (brez t)

v bistvu so valji lahko pripomoček in ne indikator pri kvalitetnem tuningu
 
Pro_Tuning
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 559
Pridružen: Pe avg 14, 2009 4:30 pm
Kraj: LJubljana

Napisal/-a Pro_Tuning To dec 15, 2009 9:12 pm

Pozabili ste se na valje z vodno zavoro. Ki ne zavirajo s pomocjo elektrike.

Tako kot tisti svedski so katerih sem dal link ali pa dynapack. In vejetno se kaksen kje.

Motorne zavore, ki merijo moc motorja direkt na gredi (motor na stojalu), prakticno vse uporabljajo vodno zavoro.


Dokler prikazejo razliko pred in potem so cisto v redu. Problem bi bil, ce bi vsakic pokazali razlicne vrednosti.
Nic ni nemogoce, vse se da sfrizirat
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost