Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
Pro_Tuning
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 559
Pridružen: Pe avg 14, 2009 4:30 pm
Kraj: LJubljana

Napisal/-a Pro_Tuning Po nov 16, 2009 11:05 pm

RSR_Tech je napisal/-a:Ko smo merili isti avto na 4x4 in z odklopljenim pogonom na 2 kolesi je na koncu na gredi pokazalo isti rezultat. Ravno tako meritve v različnih prestavah pokažejo isti rezultat...


Kaj pa izgube. So bile razlicne? Meritve v razlicnih prestavah morajo biti iste, vendar se izgube malce spreminjajo zaradi vecjega kotalnega upora pri vecjih hitrostih.
Nic ni nemogoce, vse se da sfrizirat
 
Uporabniški avatar
RSR_Tech
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 40
Pridružen: To sep 04, 2007 8:19 pm

Napisal/-a RSR_Tech Po nov 16, 2009 11:13 pm

Pro_Tuning je napisal/-a:
RSR_Tech je napisal/-a:Ko smo merili isti avto na 4x4 in z odklopljenim pogonom na 2 kolesi je na koncu na gredi pokazalo isti rezultat. Ravno tako meritve v različnih prestavah pokažejo isti rezultat...


Kaj pa izgube. So bile razlicne? Meritve v razlicnih prestavah morajo biti iste, vendar se izgube malce spreminjajo zaradi vecjega kotalnega upora pri vecjih hitrostih.


Če imaš na x-osi hitrost potem so v različnih prestavah vedno iste izgube le da so premaknjene levo ali desno odvisno v kateri prestavi meriš.
Če pa imaš na izpisu na x-osi vrtljaje potem pa so drugačne, ker imaš drugačen finalratio. Bom probal najdit kak avto merjen v 4. in 5. prestavi z različnimi x-osmi.
 
Pro_Tuning
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 559
Pridružen: Pe avg 14, 2009 4:30 pm
Kraj: LJubljana

Napisal/-a Pro_Tuning Po nov 16, 2009 11:19 pm

Saj na grafih, ki se ponavadi objavlajo so na X osi obrati.
Se pravi se izgube spreminjajo glede na hitrost.

Kaj pa glede na moci? Teorije o fiksnih 10,15,20,25% itd. izgubah.
Ce ima avto prej 100 in sedaj 200KM in isti menjalnik in iste gume, merimo v isti prestavi morajo izgube ostat enake. Ko spustimo, valje da jih zavira menjalnik v prostem teku oziroma pri pritisnjeni sklopki bo izguba zmeraj ista. Ne glede kako hitro smo prej pospesevali in obremenjevali motor.

Take imam izkusnje s teh valjev kjer najvec merim.
Nic ni nemogoce, vse se da sfrizirat
 
Uporabniški avatar
RSR_Tech
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 40
Pridružen: To sep 04, 2007 8:19 pm

Napisal/-a RSR_Tech Po nov 16, 2009 11:31 pm

Pro_Tuning je napisal/-a:Saj na grafih, ki se ponavadi objavlajo so na X osi obrati.
Se pravi se izgube spreminjajo glede na hitrost.

Kaj pa glede na moci? Teorije o fiksnih 10,15,20,25% itd. izgubah.
Ce ima avto prej 100 in sedaj 200KM in isti menjalnik in iste gume, merimo v isti prestavi morajo izgube ostat enake. Ko spustimo, valje da jih zavira menjalnik v prostem teku oziroma pri pritisnjeni sklopki bo izguba zmeraj ista. Ne glede kako hitro smo prej pospesevali in obremenjevali motor.

Take imam izkusnje s teh valjev kjer najvec merim.


Tem teorijam o fiksnih izgubah ne verjamem, ker nanje vpliva preveč dejavnikov (ležaji, gume, zobniki, prenosi,...)

Teoretično bi morale biti zgube enake vendar se moraš zavedati, da avto z 200km na valjih (in na cesti tudi) ves čas malo "koplje" . S tem se dodatno segrevajo gume in s tem se spreminjajo tudi izgube. Bolj nove gume so večja bo razlika od meritve do meritve, ker postajajo vedno bolj lepljive.
Pred 14 dnevi sem na sejmu Motorsport Expo v Koelnu videl zanimiv IR senzor za meritev temperature pnevmatik, ki ga bom najverjetneje kupil in vgradil na dataloging valjev. Mislim, da bo to kar zanimiv podatek. Če že drugega ne bom vsaj vedel kdaj nehati, da se mi ne bo zgodilo kot letos poleti, ko sem stranki dobesedno scvrl skoraj nove Michelinke na Porscheju. Pa je šlo 450 ojrov po vodi. :(
 
Pro_Tuning
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 559
Pridružen: Pe avg 14, 2009 4:30 pm
Kraj: LJubljana

Napisal/-a Pro_Tuning Po nov 16, 2009 11:56 pm

Se zmeraj so razlike minimalne. Niso premosoraznerne povecanju moci motorja.
In v tem primeru segreavnja odvisne od kotalnega upora gum.

Toyo R888 recimo niso za na valje. Se hitro zacnejo cefrati.
Michelin so bile verjetno Pilot Sport ?
Nic ni nemogoce, vse se da sfrizirat
 
Uporabniški avatar
RSR_Tech
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 40
Pridružen: To sep 04, 2007 8:19 pm

Napisal/-a RSR_Tech To nov 17, 2009 12:03 am

Pro_Tuning je napisal/-a:Se zmeraj so razlike minimalne. Niso premosoraznerne povecanju moci motorja.
In v tem primeru segreavnja odvisne od kotalnega upora gum.

Toyo R888 recimo niso za na valje. Se hitro zacnejo cefrati.
Michelin so bile verjetno Pilot Sport ?


Ja Pilot Sport PS2 315 širine. Problem je bil v tem, da je mel avto precej hude negative in je nasrkal notranji rob.
Po mojih izkušnjah so najbolj stabilne gume, ki so nekje na 1/3 profila.

Ista zgodba kot Toyo je z raznimi Slicki. 10 runov in jo raznese.
 
Uporabniški avatar
RSR_Tech
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 40
Pridružen: To sep 04, 2007 8:19 pm

Napisal/-a RSR_Tech To nov 17, 2009 10:36 pm

Sokol je napisal/-a:Zelo zelo lepa optimizacija.Tak avto z takšno krivuljo je tudi zelo fajn za vozit.Lepa linearna krivulja.max navor ze pri 2800 rpm in ga drži praktično do 5000 obratov.tudi boost drži praktično do konca.
V glavnem široko uporabno področje.

Koliko pa je westgate zaprt tam proti koncu?a ga je možno še kaj odpreti (boost).ali je to tisti uporabni maksimum?

post se nanaša na tisti 1.8T motor.


Duty na WG je 70% čez vrtljaje in na koncu pade na 60%. Torej teoretično še dovolj "lufta", ker je precej pretočen izpušni sistem. Samo tu je vgrajena "navadna" K04, ki kaj dosti več od 1.4 bara trajno ne prenese. Za kaj več bi bilo treba vgradit KO4 S , ki ima 360st ležaje in je dodatno balansirana.

Lp,
 
Uporabniški avatar
MikeLima
Novinec
 
Prispevkov: 156
Pridružen: Sr feb 06, 2008 6:47 pm

Napisal/-a MikeLima Sr nov 18, 2009 9:51 am

Pro_Tuning

Ne vem, kako ti rata narest tako lepo zaobljene krivulje na grafih. Izgledajo kot bi bile narejene samo s par tock, pa spline cez usekan. Moje so (z leti) zmeraj bolj krompirjaste oblike, cist nic za v cajtnge :D
Priponke
18T.pdf
(45.2 KiB) Prenešeno 252 krat
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5059
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 Sr nov 18, 2009 12:11 pm

zakaj je pa temp. olja samo 19 :?:
 
Uporabniški avatar
urosr
Novinec
 
Prispevkov: 383
Pridružen: So mar 27, 2004 4:17 pm
Kraj: Šmartno ob Paki

Napisal/-a urosr Sr nov 18, 2009 12:19 pm

sašo5 je napisal/-a:zakaj je pa temp. olja samo 19 :?:

mozno da je to temp olja valjev?
Slika
 
sg
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 79
Pridružen: Ne feb 15, 2009 6:48 pm

Napisal/-a sg Sr nov 18, 2009 12:39 pm

Ko ste že vsi stručkoti na kupu, bom postavil eno tako bolj normalno (ne ekstremno) uporabniško vprašanje:
Kaj se da dobit na 1,8 T (150 KM) motorju oziroma avtu s tem motorjem za 1000 € vložka in kaj za 2000 € ? Več se mi ne bi zdelo smiselno vlagat v moj 10 let star (sicer nadpovprečno ohranen) vagen...
Je pa res, da ga ne bi bilo škoda za take vaje, zato malo razmišljam, da bi se kaj lotil v to smer in ga naredil zanimivega še za par let.
 
Pro_Tuning
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 559
Pridružen: Pe avg 14, 2009 4:30 pm
Kraj: LJubljana

Napisal/-a Pro_Tuning Sr nov 18, 2009 1:01 pm

Odvisno od merilnih valjev.

Hvala za graf.

Ko smo ze pri tem, kako izracuna teh 100KM izgub? Kotalni upor ne more bit tako velik. Debatiram samo o izgubah, nic drugega. Menjalnik pobere 10KM max. Pa se to je precej.

MikeLima je napisal/-a:Pro_Tuning

Ne vem, kako ti rata narest tako lepo zaobljene krivulje na grafih. Izgledajo kot bi bile narejene samo s par tock, pa spline cez usekan. Moje so (z leti) zmeraj bolj krompirjaste oblike, cist nic za v cajtnge :D




Za 1000 EUR zrihtas izpuh, dodas vecji intercooler in chipas zadevo. Za 2000 pa ne naredis dosti vec. Ce zamenjas turbino moras se injektorje in se kaj in se podrazi preko te meje.

sg je napisal/-a:Kaj se da dobit na 1,8 T (150 KM) motorju oziroma avtu s tem motorjem za 1000 € vložka in kaj za 2000 € ? Več se mi ne bi zdelo smiselno vlagat v moj 10 let star (sicer nadpovprečno ohranen) vagen...
Je pa res, da ga ne bi bilo škoda za take vaje, zato malo razmišljam, da bi se kaj lotil v to smer in ga naredil zanimivega še za par let.
Nic ni nemogoce, vse se da sfrizirat
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5059
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 Sr nov 18, 2009 1:17 pm

Pro_Tuning je napisal/-a:Za 1000 EUR zrihtas izpuh, dodas vecji intercooler in chipas zadevo. Za 2000 pa ne naredis dosti vec. Ce zamenjas turbino moras se injektorje in se kaj in se podrazi preko te meje.


na AEB motorju sem samo(1997-98 turbino menjal (S) ni bilo potrebno injektorjev...cca 215 konjev je bilo pa kompleten ABT (Sebring) izpuh

sg je napisal/-a:Kaj se da dobit na 1,8 T (150 KM) motorju oziroma avtu s tem motorjem za 1000 € vložka in kaj za 2000 € ? Več se mi ne bi zdelo smiselno vlagat v moj 10 let star (sicer nadpovprečno ohranen) vagen...

....najvažnejša zadeva, ki jo tudi noben ne pove(če se pa že pove-predlaga, pa noben ne upošteva) - do 180 konjev bodo serijske zavore "o.k." ....kar je več, absolutno premenjat vse(diske, ploščice, olje, cevi)
 
sg
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 79
Pridružen: Ne feb 15, 2009 6:48 pm

Napisal/-a sg Sr nov 18, 2009 1:39 pm

Mašina je sicer APU (Motronic 7.5). Za 1000 € torej na cca 200 KM ?
Zavore me pa preveč ne skrbijo, ker so serijske dimenzionirane na težo in maksimalno hitrost. Teža se pri posegih praktično ne spremeni, z maksimalno hitrostjo pa še s serijskim avtom nisem peljal, ker vsaj legalnih prilik za to praktično ni...
 
Uporabniški avatar
MikeLima
Novinec
 
Prispevkov: 156
Pridružen: Sr feb 06, 2008 6:47 pm

Napisal/-a MikeLima Sr nov 18, 2009 3:16 pm

sašo5 je napisal/-a:zakaj je pa temp. olja samo 19 :?:


Ahhh... Moja slamparija. Nisem vtaknil sibke v olje. Je ostala viset tam nekje na prepihu... Logiram zadevo na Motec, je tam vse pod kontrolo okoli motorja.
 
Uporabniški avatar
MikeLima
Novinec
 
Prispevkov: 156
Pridružen: Sr feb 06, 2008 6:47 pm

Napisal/-a MikeLima Sr nov 18, 2009 3:26 pm

Pro_Tuning je napisal/-a:Odvisno od merilnih valjev.

Hvala za graf.

Ko smo ze pri tem, kako izracuna teh 100KM izgub? Kotalni upor ne more bit tako velik. Debatiram samo o izgubah, nic drugega. Menjalnik pobere 10KM max. Pa se to je precej.

Pri 240km/h?
Menjalnik + kotalno trenje + trenje v lezajih + ventilator za hlajenje na retarderju, ki se poganja direktno preko osi + se nekaj remanence magnetov oziroma zelezja tam okoli.
Ma dej ti enkrat prid na obisk z eno tako recjo, da vidimo koliko so meritve primerljive, cisto iz firbca. Castim!
 
Pro_Tuning
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 559
Pridružen: Pe avg 14, 2009 4:30 pm
Kraj: LJubljana

Napisal/-a Pro_Tuning Sr nov 18, 2009 3:53 pm

Dobis Saxota, ko bo koncan najnovejsi power upgrade :-)
Upam, da gredo valji prek 300km/h, kajti razen v peti prestavi je tezko merit, ker je zelo lahek na prednjih kolesih.

Vseeno, samo izgube skozi prenose in kotalni upor ne more bit 100KM. Se pravi pri avtu ki se kotali po asfaltu in pospesuje.
Si predstavljas koliko toplote je 70KW? Samo od vrocine bi zavrelo olje v menjalniku ali diferencialih. Topile bi se gume ob kotaljenju po asfaltu , ce bi se tako segrevale.

Se pravi da se na vasih valjih upostevajo se vsi faktorji, ki si jih omenil. Ne samo "kotaljenje po asfaltu"

Zanima me kako doloceni valji merijo izgube. Na teh kjer ponavadi merim se mi zdijo kar realne. 20 do 40KM ne glede na moc motorja. Tudi ce je jih 500.

(na drugi krivulji se je odprl blow off)
Slika


Tukaj pa izgube pri 310km/h (8500rpm)
Slika

Posnetek meritve
http://www.youtube.com/watch?v=YJVBmOxiflA
Nic ni nemogoce, vse se da sfrizirat
 
R 34 GT-R
Uporabnik
 
Prispevkov: 1371
Pridružen: Ne maj 06, 2007 10:16 pm
Kraj: Najlepša dolina

Napisal/-a R 34 GT-R Sr nov 18, 2009 5:41 pm

sg je napisal/-a:Ko ste že vsi stručkoti na kupu, bom postavil eno tako bolj normalno (ne ekstremno) uporabniško vprašanje:
Kaj se da dobit na 1,8 T (150 KM) motorju oziroma avtu s tem motorjem za 1000 € vložka in kaj za 2000 € ? Več se mi ne bi zdelo smiselno vlagat v moj 10 let star (sicer nadpovprečno ohranen) vagen...
Je pa res, da ga ne bi bilo škoda za take vaje, zato malo razmišljam, da bi se kaj lotil v to smer in ga naredil zanimivega še za par let.


Za dobrega 2 jurčka bi mogoče res lahko kakšno k04-015 gor dal, ampak to bi bil vložek za motor, vse ostalo bi zapostavil.

Odstrani katalizator, kupi kvaliteten remap, če je avto zrelih km, menjaj še ojnične ležaje, Mogoče bolj pretočen izpuh, fi60 bi bilo dovolj.
RiDe hArD
 
Uporabniški avatar
MikeLima
Novinec
 
Prispevkov: 156
Pridružen: Sr feb 06, 2008 6:47 pm

Napisal/-a MikeLima Sr nov 18, 2009 5:55 pm

Pro_Tuning je napisal/-a:Dobis Saxota, ko bo koncan najnovejsi power upgrade :-)
Upam, da gredo valji prek 300km/h, kajti razen v peti prestavi je tezko merit, ker je zelo lahek na prednjih kolesih.

Vseeno, samo izgube skozi prenose in kotalni upor ne more bit 100KM. Se pravi pri avtu ki se kotali po asfaltu in pospesuje.
Si predstavljas koliko toplote je 70KW? Samo od vrocine bi zavrelo olje v menjalniku ali diferencialih. Topile bi se gume ob kotaljenju po asfaltu , ce bi se tako segrevale.

Se pravi da se na vasih valjih upostevajo se vsi faktorji, ki si jih omenil. Ne samo "kotaljenje po asfaltu"


Velja!
Ne gredo do 300km/h, ampak samo do 260. Ampak imamo device za avto na tla pripet, da ne drsi in bezi in ne bo problemov.

Bom nekaj empirike dodal. Ce dam na valje moja j***a od cliota 1.4 16V, za katerega je treba placevat 100 konjev davka ima jih pa samo 89, je treba v peti prestavi od 5000 RPM naprej tiscati skoraj na polno, da na nezaviranih valjih obrati ne padejo. Na od oka 30% gasa na mestu v leru stoji na limitatorju. Ergo? Pri 175 sirokih 14" gumah je torej treba za 200 na uro ze skoraj vseh svoh devetdeset konj dat za vzdrzevat obrate na valjih. Ajde, mogoce 70 konj. Ampak tukaj nekje smo. In nekam grejo ziher.

Daj poskusi ti isto na valjih kjer ti meris. Verjetno bo res treba manj gasa, ker je precej manj navlake za vrtet. Zapomni si koliko si imel loputo odprto (atmosferca zavrti). Potem daj cisto malo vec gasa pa naredi meritev. Bos videl koliko ti bo pokazalo. Me res firbca kaj bo.

LP
 
Pro_Tuning
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 559
Pridružen: Pe avg 14, 2009 4:30 pm
Kraj: LJubljana

Napisal/-a Pro_Tuning Sr nov 18, 2009 8:38 pm

Bom poskusil koliko je treba drzat plin da pride do 200 v peti.
Preprican sem da so izgube take kot so prikazane na grafu. Se pravi kotalni upor in menjalnik.

Ce vzames tvoj 1.8T graf s 100KM izgub, potem avto s 40KM sploh nebi zmogel zavrteti valjev preko 100km/h. Recimo kaksen 1.0 8V motor.

Zakljucek, meritve preracunane na gred so primerljive, ce serijskim avtom pokaze toliko kot naj bi imeli. Meritve moci na kolesih pa so neprimerljive. Povsem drugacen nacin racunanja izgub zaradi zasnove valjev.
Nic ni nemogoce, vse se da sfrizirat
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov