Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: nižanje glave

Napisal/-a pskoda Sr maj 04, 2011 8:14 pm

Po možnosti še odmična gred
 
Uporabniški avatar
domzikales
Novinec
 
Prispevkov: 413
Pridružen: Sr mar 19, 2008 5:34 pm

Re: nižanje glave

Napisal/-a domzikales Sr maj 04, 2011 8:17 pm

Se bom jutri pomenil z mehaniku, pa bom javil kaj vse se bo delalo. Pa mi boste potem svetovali naprej. Hvala za enkrat.
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: nižanje glave

Napisal/-a pskoda Sr maj 04, 2011 8:20 pm

Samo me še zanima, če te ni nič ne skrbi, da ti bodo kompresiski obročki popustli :?:
 
Uporabniški avatar
domzikales
Novinec
 
Prispevkov: 413
Pridružen: Sr mar 19, 2008 5:34 pm

Re: nižanje glave

Napisal/-a domzikales Sr maj 04, 2011 8:29 pm

Skrbi me kr velik stvari zato sem pa pisal na forumu :) Kompresija je upadla ogromno. Pa tudi zadnje čase ko mi je začela puščati glava, sem opazil, da je tudi na moči zgubil avto, in tudi pritiska ni bilo pravega oz. je bil pritisk za olje previsok, in je tisto šibko metalo ven za olje merit. Ker so se nekatere cevi menjavale(so bile napihjene od pritiska in pa got guma, to pa verjetno zarad starosti) in se je spustila voda ven. In se je tam pritisk uravnal, za olje je pa začel naraščat in je bilo potem pač kar je bilo. In mam en sam velik strošek zdej hehe. Avto se je tudi nehal prodajati zaradi tega posega, ker niso mali stroški in pa tudi zaradi tega ker je blo menjano od vseh tesnil, do zobatega jermena, vodne pumpe, dihtunge, cevi in podobno ne bo avto dobil kej na ceni, sem se pač odločil da se bo zrihtalo tako kot mora in bo avto ostal.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3875
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: nižanje glave

Napisal/-a Blinder Sr maj 04, 2011 8:42 pm

Kompresija in kompresijsko razmerje ni isto. Kompresija niti ne pomeni količina vsesanega zraka.

Če že te mika tuning se pozanimaj, če paše gor kaka druga odmična gred. Konjev nebi dodala velik, lahko bi ti še tistih bogih 105 nm navora(1.4) zmanjšala, glavno da bi minimum bil nemiren pa da bi se delal tuning za hobi.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
domzikales
Novinec
 
Prispevkov: 413
Pridružen: Sr mar 19, 2008 5:34 pm

Re: nižanje glave

Napisal/-a domzikales Sr maj 04, 2011 9:18 pm

Blinder je napisal/-a:Kompresija in kompresijsko razmerje ni isto. Kompresija niti ne pomeni količina vsesanega zraka.

Če že te mika tuning se pozanimaj, če paše gor kaka druga odmična gred. Konjev nebi dodala velik, lahko bi ti še tistih bogih 105 nm navora(1.4) zmanjšala, glavno da bi minimum bil nemiren pa da bi se delal tuning za hobi.


Bom povrašal še glede te odmične gredi kako in kaj, pa kako se finančno odnese to. Glede konjev se pa na tako lahkem avtu vsaj meni zdi, vsak konj, ki se pridobi pozna. Majhen avto, lahek avto :)
 
Uporabniški avatar
nightmare
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 756
Pridružen: Sr maj 28, 2008 2:48 pm
Kraj: Cerknica

Re: nižanje glave

Napisal/-a nightmare Če maj 05, 2011 11:52 am

Odmična in vse kar je povezano z njo te bo prišlo več kot pa je vredn avto.
Odpravi napako, sestavi nazaj in se vozi.
 
Uporabniški avatar
domzikales
Novinec
 
Prispevkov: 413
Pridružen: Sr mar 19, 2008 5:34 pm

Re: nižanje glave

Napisal/-a domzikales Če maj 05, 2011 12:14 pm

To me je že tako kakršnakoli predelava prišla več, ki sem jo že do zdej delal. Tako da če bi gledal tako potem bi se že moral dvakrat po hribu dol spustit :) To je hobi in čisto nič drugega. Zato mi pa ni škoda vsakega evra , ki sem ga vložil v avto. ;)
 
felicijak
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 20
Pridružen: Pe apr 29, 2011 10:26 am

Re: nižanje glave

Napisal/-a felicijak Če maj 05, 2011 1:52 pm

Ko ste ravno pri temi od nižanja glave.

A obstaja kakšna formula za izračun kompresijskega razmerja.

Ker bi rad izračunal do koliko se da pri določene avtu zvišat kompresijsko razmerje.
 
drmocar
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 578
Pridružen: Če feb 26, 2004 6:06 pm

Re: nižanje glave

Napisal/-a drmocar Pe maj 06, 2011 12:03 pm

Ufff fantje...to pa je "zbrkljalnik" :)

Najprej je treba vedeti o katerem kompresijkem razmerju se pogovarjamo: Statično ali dinamično.
Statično kompresijsko razmerje je odvisno samo od prostornine valja, prostornine izgorevalne komore, debeline tesnila (oziroma prostornine tesnila) ter premera in hoda bata.
Pri dinamičnem pa je treba še upoštevati kot odpiranja ventilov, kot prekrivanja sesalnega in izpušnega ventila, pa še kakšno malenkost.

Večinoma imajo te stari motorji dosti nizko statično kompresijsko razerje (od 9-10:1) in zelo malo dviga na ZMT, tako da ni problema če je glava večkrat brušena. Pridobil ne boš nič, ker za več moči ti potrebuješ več dviga ventila in večji kot odprtja (duration). Kompresijsko razmerje se ponavadi dviguje ravno zaradi drugih odmičnih gredi, da sploh "delujejo" kot je treba.
Za koliko lahko spustiš glavo je tako odvisno od vsakega motorja posebaj. Moraš pa vedeti da za naš bencin oz. navadni bencin ni priporočljivo imet statično kompresijo višjo od 12-12,5:1 - spet odvisno od motorja do motorja, ker je odvisno tudi od same oblike izgorevalne komore.

Izračunat se kompresijo seveda da, samo brez podatka o velikosti komore (volumen), podatka o debelini in premeru obročka tesnila glave, oblike bata in s tem povezanega volumna ter ostalih stvari, ne bo šlo. Te stvari moraš izmeriti sam oziroma jih je moral nekdo drug, ker te podatki niso nikjer dostopni (izvzemajoč tesnilo glave). Premer bata ter hod pa lahko najdeš na več internetnih straneh.

Za batne obročke ni panike, dokler so v dobrem stanju in ni prevelik clearance med batom in steno cilindra.

Pa malo za info: Odmična gred te bi stala okoli 500€, remap serijske elektronike, da se nastavi vžig in vbrizg vsaj toliko, glava in ves pripadajoč material (ker sestavljat en nezdrav motor ni pametna poteza) še enkrat toliko.
Pa da ne bo kdo mislil da govorim na pamet, s temi stvarmi se ukvarjam in vem koliko stanejo, ker sem kakšen "tak" motor že sestavil.

To kar sem napisal je le en del stvari katere moraš upoštevati pri sestavi dobrega motorja.

Upoštevaj nightmare-ov nasvet in popravi ter vozi. ;) Še ceneje pa boš prišel skozi če boš našel en drug delujoč motor ter ga samo zamenjal.
 
felicijak
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 20
Pridružen: Pe apr 29, 2011 10:26 am

Re: nižanje glave

Napisal/-a felicijak Sr maj 11, 2011 12:35 pm

ok, če lahko odgovorite na moj firbec.

Teoretično ne vem kako bi to šlo.

naj dam primer avto 1.6l ima kompresijsko razmerje 9.6:1 v prej napisani temi je bilo omenjeno da lahko naš bencin zdrži kopmresijsko razmerje 12:1

no in sedaj če daš na takšno kompresijo kaj se zgodi s porabo in kaj bi se zgodilo če bi potem pri isti kompresiji avto spravil na original konje?

Hvala za odgovore.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3875
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: nižanje glave

Napisal/-a Blinder Sr maj 11, 2011 1:12 pm

kje/kdo je reku, da naš bencin zdrži do 12:1?

tisto ko je nekdo pisao o 12-12.5 je kompresija, ki ni isto kot kompresijsko razmerje
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
drmocar
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 578
Pridružen: Če feb 26, 2004 6:06 pm

Re: nižanje glave

Napisal/-a drmocar Če maj 12, 2011 9:24 am

Očitno me nekateri niste razumeli. Kompresijko razmerje (kompresija) je razmerje med volumnom prostora, ko je bat v spodnji mrtvi točki in volumnom prostora ko je bat v zgornji mrtvi točki. To je izračunljivo, kot sem že napisal. Če pa med delovanjem upoštevamo še kote odpiranja in zapiranja ventilov pa je to razmerje drugačno. Različne odmične gredi imajo različne kote odpiranja in zapiranja ventilov, prekrivanja sesalnih in izpušnih ventilov in zato je dinamična kompresija različna od statične kompresije. Prevelika statična kompresija in zelo mali kot prekrivanja (ali celo ničen) sesalnih in izpušnih ventilov ne prinese nič dobrega - klenkanje.

Felicijak, to kar ti sprašuješ ni možno niti logično. Povišana kompresija in original konji? S čim bi ti spravil na original konje? Čemu želiš sploh povečevat kompresijo? Tuning NA motorja se je treba lotiti malo bolj pametno in ne nekaj na hojladri, ker potem rezultata ni.

Predlagam da si najprej prebereš par knjig, da boš sploh razumel kako delujejo motorji z notranjim izgorevanjem.

To da ni pametno na naš bencin (98 ali 100) imeti previsoko statično kompresijo govorim iz lastnih izkušenj in iz izkušenj drugih kolegov, prijateljev - tunerjev.
 
Uporabniški avatar
domzikales
Novinec
 
Prispevkov: 413
Pridružen: Sr mar 19, 2008 5:34 pm

Re: nižanje glave

Napisal/-a domzikales Če maj 12, 2011 10:19 am

Evo avto sem dobil včeraj nazaj. Glava se je brusla, nižala. Zrihtale so se še nekatere malenkosti. Za ta denar, ki sem ga vložil je feedback pozitiven. Olje ne pušča več, voda normalno kroži, avto potegne brez cukanja, mašina gladko teče se ne zatika, poraba se je zmanjšala (napram prej kar občutno čeprav nevem kaj bi lahko tukaj vplivalo na to), avto pri nižjih in pri višjih obratih lažje zadiha ( prej je prvo cuknu avto in šele nato začel vlečti, pri višjih obratih pa je avto stal na isti hitrosti kot da bi ga nekaj ustavljajo, sedaj normalno čutiš da avto vleče, pa še par malenkosti) Zdej me pa nekaj zanima. Danes sem kupil sprej za razmastitev, ker sem se spravil oprat mašino (ostalo nekaj olja še od prej). Ta sprej sem kupil na petrolu, ker mi je najbližje, samo ni takega učinka oz. je pomoje neka škart roba to. Rabil bi nekaj močnejšega. Kaj mi priporočate? Hvala.
 
drmocar
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 578
Pridružen: Če feb 26, 2004 6:06 pm

Re: nižanje glave

Napisal/-a drmocar Če maj 12, 2011 1:20 pm

Ko spusti tesnilo v taki meri da hladilna tekočina pride v izgorevalno komoro, takrat vpliva na vse te faktorje katere si opisal (zmes goriva in zraka in s tem posledično tudi porabo).
Probaj z brake cleaner-jem očistit motor. Dobiš ga v vsaki trgovini z avtodeli.
 
Uporabniški avatar
domzikales
Novinec
 
Prispevkov: 413
Pridružen: Sr mar 19, 2008 5:34 pm

Re: nižanje glave

Napisal/-a domzikales Če maj 12, 2011 6:26 pm

Sem kupil v GMT motor brill od Synta. In je razlika kot noč in dan. Tako da zdaj je šlo vso olje dol tako kot mora it.
 
Uporabniški avatar
nightmare
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 756
Pridružen: Sr maj 28, 2008 2:48 pm
Kraj: Cerknica

Re: nižanje glave

Napisal/-a nightmare Pe maj 13, 2011 10:13 am

Kako si v enem dnevu opazil, da se je poraba drastično zmanjšala? Tole mislim, da ne bo držalo.

Drugače pa supr, da je avtek spet tak kot mora bit.
 
Uporabniški avatar
domzikales
Novinec
 
Prispevkov: 413
Pridružen: Sr mar 19, 2008 5:34 pm

Re: nižanje glave

Napisal/-a domzikales Pe maj 13, 2011 10:02 pm

Evo zdej je pa že par dni od tega in je tisto kar je za porabo bilo napisano, zdej še bolj trdno drži. Občutno majnša poraba. Lej js ti sploh ne morem povedat. To bi mogu videt prej kolk je to pilo bencina. Če ti zdejle v porabi kakšno rečem kakšna je bla prej pa kakšna je zdej, bi mi rekel da sem b**** pa da se dobesedno delam norca iz tebe(Tako vožnja po mestu, kot relacijska)... Zato sem pa napisal ali je možno, da je vplivalo to tudi kej na porabo in sem dobil odgovor, da ja.
Zadnjič spremenil domzikales, dne Pe maj 13, 2011 10:07 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
domzikales
Novinec
 
Prispevkov: 413
Pridružen: Sr mar 19, 2008 5:34 pm

Re: nižanje glave

Napisal/-a domzikales Pe maj 13, 2011 10:05 pm

drmocar je napisal/-a:Ko spusti tesnilo v taki meri da hladilna tekočina pride v izgorevalno komoro, takrat vpliva na vse te faktorje katere si opisal (zmes goriva in zraka in s tem posledično tudi porabo).


Bilo je že tako daleč da je ta hladilna tekočina tako spuščala, da se je že malenkost žgalo vse skupaj. Sreča da sem prav čas dal rihtat in da se je vse kompletno zamenjalo kar se je moralo in pa seveda zrihtalo.
 
simonk
Novinec
 
Prispevkov: 135
Pridružen: Sr okt 20, 2010 5:30 pm
Kraj: 9000

Re: nižanje glave

Napisal/-a simonk Pe maj 27, 2011 6:17 pm

Če razumem imaš 80KM motor s prostornino 1390ccm (vrtina 7,58 cm; gib 7,70cm) in kompresijskim razmerjem 9,5:1

Hiter račun daje volumen komore 40,88ccm in gibalni volumen 347,47ccm na cilinder (40,88+347,47):40,88 = 9.5:1
Če hočeš razmerje dvignit na recimo 10,5:1 - moraš komoro zmanjšat na 36,58ccm... (36,58+347,47):36,58 = 10.5:1

Zmanjšanje komore za the 4,3ccm dosežeš z nižanjem glave za 0,095cm (3,14x3,79x3,79x0,095 =4,3) torej približno za 1mm.

Prostora med ventili in batom no najbrž dovolj, razmerje 10,5:1 bi moral 95 oktanski bencin še prebavit, je pa to odvisno od geometrije komore, volumetrične učinkovitosti, lambda razmerja itd... žal o tem nimam pojma in ne morem pomagat, čez 11,0:1 pa definitivno ne bi šel. Pa ne pričakuj opazne razlike ni če bo ob polnem plinu tolkel raje preklopi na 100 oktanski bencin.
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost