Ufff fantje...to pa je "zbrkljalnik"
Najprej je treba vedeti o katerem kompresijkem razmerju se pogovarjamo: Statično ali dinamično.
Statično kompresijsko razmerje je odvisno samo od prostornine valja, prostornine izgorevalne komore, debeline tesnila (oziroma prostornine tesnila) ter premera in hoda bata.
Pri dinamičnem pa je treba še upoštevati kot odpiranja ventilov, kot prekrivanja sesalnega in izpušnega ventila, pa še kakšno malenkost.
Večinoma imajo te stari motorji dosti nizko statično kompresijsko razerje (od 9-10:1) in zelo malo dviga na ZMT, tako da ni problema če je glava večkrat brušena. Pridobil ne boš nič, ker za več moči ti potrebuješ več dviga ventila in večji kot odprtja (duration). Kompresijsko razmerje se ponavadi dviguje ravno zaradi drugih odmičnih gredi, da sploh "delujejo" kot je treba.
Za koliko lahko spustiš glavo je tako odvisno od vsakega motorja posebaj. Moraš pa vedeti da za naš bencin oz. navadni bencin ni priporočljivo imet statično kompresijo višjo od 12-12,5:1 - spet odvisno od motorja do motorja, ker je odvisno tudi od same oblike izgorevalne komore.
Izračunat se kompresijo seveda da, samo brez podatka o velikosti komore (volumen), podatka o debelini in premeru obročka tesnila glave, oblike bata in s tem povezanega volumna ter ostalih stvari, ne bo šlo. Te stvari moraš izmeriti sam oziroma jih je moral nekdo drug, ker te podatki niso nikjer dostopni (izvzemajoč tesnilo glave). Premer bata ter hod pa lahko najdeš na več internetnih straneh.
Za batne obročke ni panike, dokler so v dobrem stanju in ni prevelik clearance med batom in steno cilindra.
Pa malo za info: Odmična gred te bi stala okoli 500€, remap serijske elektronike, da se nastavi vžig in vbrizg vsaj toliko, glava in ves pripadajoč material (ker sestavljat en nezdrav motor ni pametna poteza) še enkrat toliko.
Pa da ne bo kdo mislil da govorim na pamet, s temi stvarmi se ukvarjam in vem koliko stanejo, ker sem kakšen "tak" motor že sestavil.
To kar sem napisal je le en del stvari katere moraš upoštevati pri sestavi dobrega motorja.
Upoštevaj nightmare-ov nasvet in popravi ter vozi.

Še ceneje pa boš prišel skozi če boš našel en drug delujoč motor ter ga samo zamenjal.