Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Ne feb 07, 2010 11:06 pm

Pro_Tuning je napisal/-a:Dizel turbine imajo vecinoma regulacijo preko gibljivih lopatic na izpusnem ohisju.

in kaj am to vezo z samim izpuhom pa pridobitvijo moci
Ni vse res kar napišem
 
hemingway
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Pe jun 28, 2002 3:30 pm

Napisal/-a hemingway Po feb 08, 2010 10:28 am

Izračun je simpel.
Osnova je Q=v x A
Pretok je hitrost krat presek. Zdej iz tega naprej zračunaš kolikšen je volumen valja in kolikšen je čas praznenja pri določenih obratih. Ker je znan presek izpušnih ventilov ter znan volumen lahko glede na hitrost bata in enačbe za turbolentne tokove izračunaš hitrost plina v cevi.Znana je tudi količina goriva in nastanek plinov ter tlak ki nastane v cilindru po izgorevanju. Problem je da je pri tem procesu veliko faktorjev ki se jih lahko upošteva za čimbolj natančen račun kot je temperatura plina, oblika izpušnega kanala v glavi, pod katerim kotom so ventili brušeni... Če loviš scavening pri določenih obratih torej izračunaš pretoke in hitrosti za vsak cilinder posebej ter ujameš pulze pri vsakem valju. Vsak dober izpuh je narejen z določenimi preračuni nato pa se zaradi odstopanj dejansko naredi nekaj prototipov z razlikami v dolžinah in premerih nato pa se jih stestira na valjih da se še v praksi preizkusi kater je najboljši.
Če narediš predober izpuh je potrebno nujno optimirati še količino goriva in navadno tudi predvžig. Za potrebe ki so komercialni je dovolj da je kolektor le nekoliko bolj pretočen saj večina bencinarjev laufa serijsko na nekoliko bogatejši mešanici recimo alfa GT 3.2 V6 na 12.5:1.
Pimer recimo Akrapovičevega izpuha ki nadomesti serijski kolektor je ravno v tem da lovi in izrabi kar je na motorju tovarniško predimenzionirano in to izkoristi hkrati pa še malo pridobiš na teži ker dela iz boljših materialov in ima bolj izpopolnjen dizajn. Če bi zraven prodajal še navodila kako in za koliko povečati gorivo in predvžih bi pa pridobili še več moči.
Od kolektorja naprej je kakršen koli lonec oziroma dušilec samo restriktor in ne pripomore k povečanju moči. Če se zgodi da ko dodate lonec in pridobite na moči je nekaj narobe z izpušnim kolektorjem.
To sem govoril za NA bencinarje pri katerih načeloma velja daljši kolektor za višje obrate krajši za nižje ( pri sesalnih kolektorjih je ravno obratno ), večji fi je za navor v višjih obratih manjši fi pa za navor v nižjih obratih.
Za turbo motorje se navadno uporablja če delaš dirkalni motor krajši kolektor da čim bolj zmanjšaš turbo luknjo.
Popolnega univerzalnega izpuha praktično ni se pa lahko precej izboljšajo vozne lastnosti s pravilno narejenim sistemom.
Pri dirkalnih izpušnih sistemih pa vse skupaj postane malo bolj komplicirano...
Kako točno se izračuna izpuh vam ne bom povedal ker sem se trudil s tem kar nekaj časa sem pa povedal kje je najbolje začeti. Če je kdo inžinir strojništva ali pa dober fizik lahko precej hitro naredi izračune oziroma enačbe ki bojo dovolj dobre za približne izračune za orientacijo.
- 1. place drag race Koper 402m
- 2. place drag race Ljubljana 201m
- IN 2007 DISQUALIFYED FROM KING OF EUROPE POLLAND BECAUSE OF TECHNICAL PROBLEMS ( Ford fiesta )
- KING OF EUROPE WINNER IN 2009. THANK YOU ALL FOR SUPPORT. WE ARE THE CHAMPIONS! ( Toyota MR2 )
 
PRODRIVE
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2657
Pridružen: Pe jun 18, 2004 10:09 am

Napisal/-a PRODRIVE Po feb 08, 2010 10:34 am

Hemi ti si pravi leksikon znanja :tomidelej:
CARPE IMPREZAM
 
Pro_Tuning
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 559
Pridružen: Pe avg 14, 2009 4:30 pm
Kraj: LJubljana

Napisal/-a Pro_Tuning Po feb 08, 2010 12:13 pm

abbe je napisal/-a:
Pro_Tuning je napisal/-a:Dizel turbine imajo vecinoma regulacijo preko gibljivih lopatic na izpusnem ohisju.

in kaj am to vezo z samim izpuhom pa pridobitvijo moci


Mozno, da pri dizlu turbina z odprtim izpuhom toliko bolj polni, da elektronika, ki regulira dotok goriva v motor ne spusti dovolj goriva v motor.
Ce imas wastegate bo turbo polnil kolikor drzi wastegate, recimo 0.5 bar. Ne gleda na izpuh. Razen ce bi bil izpuh tako zadusen da se 0.5 bar nebi napolnil

Ce pa imas izpusno ohisje z variabilnimi lopaticami, ki regulirajo hitrost vrtenja turbine, je ravno zadusen izpuh tisti, ki doloca maksimalen tlak turbine. Ko pa se izpuh cisto odpre, turbo zacne polnit prevec, saj nimamo wastegate, ki bi reguliral tlak turbine.
Nic ni nemogoce, vse se da sfrizirat
 
Pro_Tuning
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 559
Pridružen: Pe avg 14, 2009 4:30 pm
Kraj: LJubljana

Napisal/-a Pro_Tuning Po feb 08, 2010 12:19 pm

hemingway je napisal/-a: Če je kdo inžinir strojništva ali pa dober fizik lahko precej hitro naredi izračune oziroma enačbe ki bojo dovolj dobre za približne izračune za orientacijo.


Kdor ni, recimo jaz, gre v knjigarno in si kupi kaksno knjigo o navijanju motorjev. Tam vse pise. Saj imas tudi ti ze kar nekaj knjig na zalogi.
Nic ni nemogoce, vse se da sfrizirat
 
hemingway
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Pe jun 28, 2002 3:30 pm

Napisal/-a hemingway Po feb 08, 2010 2:25 pm

Pro_Tuning je napisal/-a:
hemingway je napisal/-a: Če je kdo inžinir strojništva ali pa dober fizik lahko precej hitro naredi izračune oziroma enačbe ki bojo dovolj dobre za približne izračune za orientacijo.


Kdor ni, recimo jaz, gre v knjigarno in si kupi kaksno knjigo o navijanju motorjev. Tam vse pise. Saj imas tudi ti ze kar nekaj knjig na zalogi.


Tud to je opcija :bere
- 1. place drag race Koper 402m
- 2. place drag race Ljubljana 201m
- IN 2007 DISQUALIFYED FROM KING OF EUROPE POLLAND BECAUSE OF TECHNICAL PROBLEMS ( Ford fiesta )
- KING OF EUROPE WINNER IN 2009. THANK YOU ALL FOR SUPPORT. WE ARE THE CHAMPIONS! ( Toyota MR2 )
 
drmocar
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 578
Pridružen: Če feb 26, 2004 6:06 pm

Napisal/-a drmocar Po feb 08, 2010 3:14 pm

Pa da še dodam na hemijevo razlago moja dva centa. Poleg tega da loviš cilinder scavenging na določenih obratih, lahko tudi gledaš na območje delovanja motorja. Lahko se naredi equal lenght, se pravi da so cevi iz vsakega cilindra enako dolge, lahko pa unequal lenght cevi. Z enako dolgimi cevmi loviš določeno območje, katero je preračunano in hočeš v tem območju dobit maximum. Lahko pa narediš neenake dolžine, kar pomeni da "stunaš" vsak cilinder posebej, da dajo maximum pri različnih obratih, kar prinese širše območje delovanja in lepše razporejen navor. Maximalna moč bo nižja, ampak dobiš pa širše območje delovanja motorja. Predvsem se ta tip uporablja v rally-ju, kjer je najbolj pomembno široko območje delovanja motorja.
Lahko narediš stepped kolektor, katerega namen je zmanjševanje turbulence v izpuhu itd. Recimo bmw f1 motor je imel tak kolektor, pa verjetno še kakšen drug.
Razlike so tudi pri združevanju cevi, kjer se dve cevi združita v eno. Tukej maš tud več načinov združevanja, vsak ima svoje prednosti in slabosti.

Tema je tko obsežna in tud vsak tip motorja se bo drugače ozival na določen kolektor dizajn, da se ne da posploševat kaj je boljše in kaj slabše. Je pa Hemi povedal bistvo in to je da je treba najprej izračunat potem pa probavat, če hočeš najdt en maximum ki ti ustreza.
 
mondy
Novinec
 
Prispevkov: 462
Pridružen: Sr feb 26, 2003 9:10 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a mondy Po feb 08, 2010 4:26 pm

drmocar je napisal/-a:Pa da še dodam na hemijevo razlago moja dva centa. Poleg tega da loviš cilinder scavenging na določenih obratih, lahko tudi gledaš na območje delovanja motorja. Lahko se naredi equal lenght, se pravi da so cevi iz vsakega cilindra enako dolge, lahko pa unequal lenght cevi. Z enako dolgimi cevmi loviš določeno območje, katero je preračunano in hočeš v tem območju dobit maximum. Lahko pa narediš neenake dolžine, kar pomeni da "stunaš" vsak cilinder posebej, da dajo maximum pri različnih obratih, kar prinese širše območje delovanja in lepše razporejen navor. Maximalna moč bo nižja, ampak dobiš pa širše območje delovanja motorja. Predvsem se ta tip uporablja v rally-ju, kjer je najbolj pomembno široko območje delovanja motorja.
Lahko narediš stepped kolektor, katerega namen je zmanjševanje turbulence v izpuhu itd. Recimo bmw f1 motor je imel tak kolektor, pa verjetno še kakšen drug.
Razlike so tudi pri združevanju cevi, kjer se dve cevi združita v eno. Tukej maš tud več načinov združevanja, vsak ima svoje prednosti in slabosti.


Unequal length performance kolektorji.... prvič slišim.
Ti si vse v eno skledo vrgel in pomešal....

Vse se vrti okoli akustike, torej potovanja tlačnih valov oz. zvoka, gor in dol po cevi z različnimi predznaki. Kot osnovni pogoj, pa mora velikost cevi zadoščati željenemu pretoku plinov.
V vsakem primeru je optimalno, da imak vsak cilinder enake pogoje, torej enako dolžino cevi in s tem enako izgorevanje.
Kar pa se kolektorjev s stopnico tiče, niso za zmanjševanje turbulence (če že jo ustvarijo na stopnici), temveč za ojačanje povratnega tlačnega impulza in v nižjih obratih preprečevanje povratnega pretoka plinov.

Ker pa je govora o celotnem izpušnem sistemu, pa lahko povem, da dolžina izpušne cevi in postavitev loncev tudi vpliva na moč motorja (v manjši meri sicer...), saj tu pravtako potujejo zvočni impulzi, katere se da koristiti.
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Po feb 08, 2010 5:01 pm

Pro_Tuning je napisal/-a:
abbe je napisal/-a:
Pro_Tuning je napisal/-a:Dizel turbine imajo vecinoma regulacijo preko gibljivih lopatic na izpusnem ohisju.

in kaj am to vezo z samim izpuhom pa pridobitvijo moci


Mozno, da pri dizlu turbina z odprtim izpuhom toliko bolj polni, da elektronika, ki regulira dotok goriva v motor ne spusti dovolj goriva v motor.
Ce imas wastegate bo turbo polnil kolikor drzi wastegate, recimo 0.5 bar. Ne gleda na izpuh. Razen ce bi bil izpuh tako zadusen da se 0.5 bar nebi napolnil

Ce pa imas izpusno ohisje z variabilnimi lopaticami, ki regulirajo hitrost vrtenja turbine, je ravno zadusen izpuh tisti, ki doloca maksimalen tlak turbine. Ko pa se izpuh cisto odpre, turbo zacne polnit prevec, saj nimamo wastegate, ki bi reguliral tlak turbine.

loool.dj stari pejt nekam no.mal prebrt pa ne pametuj.
ce mas variabilno turbino nic izpuh ne doloca kok bo pritiska.pa kaj ej tebi?
ti pojma o pojmu nimas.
racunalnik nadzoruje pritisk preko senzorja in s tem doloca kok bojo lopatice odprte in s tem regulira pritisk.auspuh kle nima veze.
in ti mas sebe za nekega pro tunerja.lool an
Ni vse res kar napišem
 
drmocar
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 578
Pridružen: Če feb 26, 2004 6:06 pm

Napisal/-a drmocar Po feb 08, 2010 5:25 pm

mondy je napisal/-a:
Unequal length performance kolektorji.... prvič slišim.
Ti si vse v eno skledo vrgel in pomešal....

Heh... :) Zgleda da tega pa ne učijo na strojnem faksu. Kaj sem pa pomešal? Za unequal lenght pa mal pogooglej pa boš videl. Že tko se najde marsikaj, če pa prebereš še kakšno malo bolj strokovno knjigo pa še več.
 
mondy
Novinec
 
Prispevkov: 462
Pridružen: Sr feb 26, 2003 9:10 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a mondy Po feb 08, 2010 6:30 pm

drmocar je napisal/-a:
mondy je napisal/-a:
Unequal length performance kolektorji.... prvič slišim.
Ti si vse v eno skledo vrgel in pomešal....

Heh... :) Zgleda da tega pa ne učijo na strojnem faksu. Kaj sem pa pomešal? Za unequal lenght pa mal pogooglej pa boš videl. Že tko se najde marsikaj, če pa prebereš še kakšno malo bolj strokovno knjigo pa še več.


Daj kakšen link.
Unequal length se pojavlja samo pri serijskih kolektorjih ali recimo boxer motorjih kjer ni prostora za equal length. Vsekakor pa je to, da cevi niso enake dolžine samo hiba.
Če rabiš, da imaš navor po širokem območju je rešitev 4-2-1 kolektor, ki mora seveda imeti prve štiri cevi enake dolžine in prav tako sledeči dve enake dolžine.
 
Pro_Tuning
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 559
Pridružen: Pe avg 14, 2009 4:30 pm
Kraj: LJubljana

Napisal/-a Pro_Tuning Po feb 08, 2010 9:49 pm

Zacuda se ravno pri raznih dizlih z prevec odprtimi izpuhi pojavlja problem, da se turbine prevrtijo. Ti dizli imajo serijsko katalizatorje oziroma take in drugacne filtre, da malo manj svinjajo okolico. Hkrati so te zadeve odlicen regulator pretoka izpusnih plinov.

Samo z lopaticami je nemogoce regulirat tlak turbine, ce se spremeni upor pretoka izpusnih plinov proti nic. Ko je turbina na izpusnem delu bolj "zaprta" prej prime, proti visjim obratom, se nato pretok z lopaticami odpre, da motor lahko zadiha skozi turbino. Kaj sedaj? Izpusni del turbine je odprt do konca. Wastegate-a. ki bi reguliral tlak pa ni. Se pravi se turbo zavrti do kolikor bo se kaj goriva, ki bo dalo dovolj izpusnih plinov, da bodo gnali turbino.

Vzami navaden turbo, recimo dovolj velik na izpusni strani, kot da so lopatice v izpusnem ohisju variabilne turbine odprte do konca. Brez wastegate ventila oziroma z zablokiranim WG. In poskusi kaj se bo zgodilo. Tako so vcasih vozili v F1 s turbo motorji. Zablokiran WG za kvalifikacije. 5.5 bar tlaka.


abbe je napisal/-a:
Pro_Tuning je napisal/-a:
abbe je napisal/-a:
Pro_Tuning je napisal/-a:Dizel turbine imajo vecinoma regulacijo preko gibljivih lopatic na izpusnem ohisju.

in kaj am to vezo z samim izpuhom pa pridobitvijo moci


Mozno, da pri dizlu turbina z odprtim izpuhom toliko bolj polni, da elektronika, ki regulira dotok goriva v motor ne spusti dovolj goriva v motor.
Ce imas wastegate bo turbo polnil kolikor drzi wastegate, recimo 0.5 bar. Ne gleda na izpuh. Razen ce bi bil izpuh tako zadusen da se 0.5 bar nebi napolnil

Ce pa imas izpusno ohisje z variabilnimi lopaticami, ki regulirajo hitrost vrtenja turbine, je ravno zadusen izpuh tisti, ki doloca maksimalen tlak turbine. Ko pa se izpuh cisto odpre, turbo zacne polnit prevec, saj nimamo wastegate, ki bi reguliral tlak turbine.

loool.dj stari pejt nekam no.mal prebrt pa ne pametuj.
ce mas variabilno turbino nic izpuh ne doloca kok bo pritiska.pa kaj ej tebi?
ti pojma o pojmu nimas.
racunalnik nadzoruje pritisk preko senzorja in s tem doloca kok bojo lopatice odprte in s tem regulira pritisk.auspuh kle nima veze.
in ti mas sebe za nekega pro tunerja.lool an
Nic ni nemogoce, vse se da sfrizirat
 
drmocar
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 578
Pridružen: Če feb 26, 2004 6:06 pm

Napisal/-a drmocar Po feb 08, 2010 10:02 pm

Evo, dve slabi sliki.
Unequal length pipes
Stepped headers

Vir: A. Graham Bell: Four-stroke Performance Tuning
 
Pro_Tuning
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 559
Pridružen: Pe avg 14, 2009 4:30 pm
Kraj: LJubljana

Napisal/-a Pro_Tuning Po feb 08, 2010 10:05 pm

Pri predelavi 1.4 motorja za avtokros se je naredil kolektor po vseh "predpisih" dizajniranja izpusnih kolektorjev, kar sem jih v teh letih nasel. Zadeva deluje odlicno.
S pravimi prijemi je tudi 4 v 1 brez konkurence, tako v razponu obratov kot v najvecji moci motorja.

Glede unequal length kolektorjev se res omenjajo bolj ali manj samo v zvezi z boxer motorji. Se pravi Subaru rallye dirkalniki. Drugje jih ni kaj prevec opazit.


mondy je napisal/-a:Unequal length se pojavlja samo pri serijskih kolektorjih ali recimo boxer motorjih kjer ni prostora za equal length. Vsekakor pa je to, da cevi niso enake dolžine samo hiba.
Če rabiš, da imaš navor po širokem območju je rešitev 4-2-1 kolektor, ki mora seveda imeti prve štiri cevi enake dolžine in prav tako sledeči dve enake dolžine.
Nic ni nemogoce, vse se da sfrizirat
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Po feb 08, 2010 10:12 pm

Pro_Tuning je napisal/-a:Zacuda se ravno pri raznih dizlih z prevec odprtimi izpuhi pojavlja problem, da se turbine prevrtijo. Ti dizli imajo serijsko katalizatorje oziroma take in drugacne filtre, da malo manj svinjajo okolico. Hkrati so te zadeve odlicen regulator pretoka izpusnih plinov.

Samo z lopaticami je nemogoce regulirat tlak turbine, ce se spremeni upor pretoka izpusnih plinov proti nic. Ko je turbina na izpusnem delu bolj "zaprta" prej prime, proti visjim obratom, se nato pretok z lopaticami odpre, da motor lahko zadiha skozi turbino. Kaj sedaj? Izpusni del turbine je odprt do konca. Wastegate-a. ki bi reguliral tlak pa ni. Se pravi se turbo zavrti do kolikor bo se kaj goriva, ki bo dalo dovolj izpusnih plinov, da bodo gnali turbino.

Vzami navaden turbo, recimo dovolj velik na izpusni strani, kot da so lopatice v izpusnem ohisju variabilne turbine odprte do konca. Brez wastegate ventila oziroma z zablokiranim WG. In poskusi kaj se bo zgodilo. Tako so vcasih vozili v F1 s turbo motorji. Zablokiran WG za kvalifikacije. 5.5 bar tlaka.


abbe je napisal/-a:
Pro_Tuning je napisal/-a:
abbe je napisal/-a:
Pro_Tuning je napisal/-a:Dizel turbine imajo vecinoma regulacijo preko gibljivih lopatic na izpusnem ohisju.

in kaj am to vezo z samim izpuhom pa pridobitvijo moci


Mozno, da pri dizlu turbina z odprtim izpuhom toliko bolj polni, da elektronika, ki regulira dotok goriva v motor ne spusti dovolj goriva v motor.
Ce imas wastegate bo turbo polnil kolikor drzi wastegate, recimo 0.5 bar. Ne gleda na izpuh. Razen ce bi bil izpuh tako zadusen da se 0.5 bar nebi napolnil

Ce pa imas izpusno ohisje z variabilnimi lopaticami, ki regulirajo hitrost vrtenja turbine, je ravno zadusen izpuh tisti, ki doloca maksimalen tlak turbine. Ko pa se izpuh cisto odpre, turbo zacne polnit prevec, saj nimamo wastegate, ki bi reguliral tlak turbine.

loool.dj stari pejt nekam no.mal prebrt pa ne pametuj.
ce mas variabilno turbino nic izpuh ne doloca kok bo pritiska.pa kaj ej tebi?
ti pojma o pojmu nimas.
racunalnik nadzoruje pritisk preko senzorja in s tem doloca kok bojo lopatice odprte in s tem regulira pritisk.auspuh kle nima veze.
in ti mas sebe za nekega pro tunerja.lool an


no k ze tok ves.povj kermu se je ze turbina prevrtela?nobenmu.to je vse baba rekla baba kazala.jst sm se neki casa vozu brez cata pa sm avto zgau pa nbenih problemou,tut pri visokih obratih.to je kr ena teorija k v praksi je ni.
pa lopatice se lahko tok premaknejo da ti pod polnim gasom ne fila turbina nic.ko mi ga je vrgl v zasilni program(map senzor zanic) je turbina s polnim gasom filala 0.2 bara.ko je vse ok mi fila 1.6.tko da ne mi kle neki govort da se bo prevrtela ker lopatice ne morejo tok se odmaknt.kr neki.
najprej probaj pa poj govor
Ni vse res kar napišem
 
Pro_Tuning
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 559
Pridružen: Pe avg 14, 2009 4:30 pm
Kraj: LJubljana

Napisal/-a Pro_Tuning Po feb 08, 2010 10:25 pm

abbe je napisal/-a:no k ze tok ves.povj kermu se je ze turbina prevrtela?nobenmu.to je vse baba rekla baba kazala.jst sm se neki casa vozu brez cata pa sm avto zgau pa nbenih problemou,tut pri visokih obratih.to je kr ena teorija k v praksi je ni.
pa lopatice se lahko tok premaknejo da ti pod polnim gasom ne fila turbina nic.ko mi ga je vrgl v zasilni program(map senzor zanic) je turbina s polnim gasom filala 0.2 bara.ko je vse ok mi fila 1.6.tko da ne mi kle neki govort da se bo prevrtela ker lopatice ne morejo tok se odmaknt.kr neki.
najprej probaj pa poj govor


Ce ni dovolj izpusnih plinov (se pravi nafte) , ki bi poganjali turbino, turbina ne bo polnila kolikor lahko.
Nic ni nemogoce, vse se da sfrizirat
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Po feb 08, 2010 10:27 pm

Pro_Tuning je napisal/-a:
abbe je napisal/-a:no k ze tok ves.povj kermu se je ze turbina prevrtela?nobenmu.to je vse baba rekla baba kazala.jst sm se neki casa vozu brez cata pa sm avto zgau pa nbenih problemou,tut pri visokih obratih.to je kr ena teorija k v praksi je ni.
pa lopatice se lahko tok premaknejo da ti pod polnim gasom ne fila turbina nic.ko mi ga je vrgl v zasilni program(map senzor zanic) je turbina s polnim gasom filala 0.2 bara.ko je vse ok mi fila 1.6.tko da ne mi kle neki govort da se bo prevrtela ker lopatice ne morejo tok se odmaknt.kr neki.
najprej probaj pa poj govor


Ce ni dovolj izpusnih plinov (se pravi nafte) , ki bi poganjali turbino, turbina ne bo polnila kolikor lahko.

kva mi hoces s tem povedat?
Ni vse res kar napišem
 
mondy
Novinec
 
Prispevkov: 462
Pridružen: Sr feb 26, 2003 9:10 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a mondy Po feb 08, 2010 10:32 pm

drmocar je napisal/-a:Evo, dve slabi sliki.
Unequal length pipes
Stepped headers

Vir: A. Graham Bell: Four-stroke Performance Tuning


Poznam to knjigo. Površno je napisana. Predvsem je pa slabo povzeta iz knjige: Philip H. Smith, John C. Morrison: Scientific design of exhaust and intake systems;

Tole o equal lenght je dober JOKE..... Zakaj nebi kar serijski litoželezni kolektor dal nazaj gor.

Kar se pa stepped headerja tiče..... on govori o konusnih prehodih.... takih kot na izpuhu za dvotaktne motorje.
 
Pro_Tuning
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 559
Pridružen: Pe avg 14, 2009 4:30 pm
Kraj: LJubljana

Napisal/-a Pro_Tuning Po feb 08, 2010 10:32 pm

Da v rezervnem programu motor (oziroma turbina) ni dobil toliko nafte, da bi dal kaj od sebe . Zato se tudi imenuje rezervni program.
Da se nekako premika in ne ostanes sredi kaksne prometne ceste. Po moznosti se pripeljes se do servisa.
Nic ni nemogoce, vse se da sfrizirat
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Po feb 08, 2010 10:38 pm

Pro_Tuning je napisal/-a:Da v rezervnem programu motor (oziroma turbina) ni dobil toliko nafte, da bi dal kaj od sebe . Zato se tudi imenuje rezervni program.
Da se nekako premika in ne ostanes sredi kaksne prometne ceste. Po moznosti se pripeljes se do servisa.

ce sm jaz lahko avto sprau na 3500 obratov v 1.2.3.4. prestavi potem je ze dobil motor dost nafte da je delal,seprau je blo tut dost plinou da bi turbino vrtel.
Ni vse res kar napišem
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost