Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
Spidojc
Novinec
 
Prispevkov: 487
Pridružen: To nov 29, 2005 6:04 pm
Kraj: ne veste tut ce povem

Napisal/-a Spidojc Sr jul 09, 2008 8:46 am

men se temperetura olja odzigne na delovno temperaturo po cca. 10km
Krvav'c je zakon
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sonic Sr jul 09, 2008 9:14 am

boris22 je napisal/-a:Moja teorija je bila da avto je bil ulenjen, ker sem prestavljal na 4.000 rpm, od kadar pa sem ga z prisilo spravil na 6.000 obratov avto vleče kot mora.
Hm, tako mašino se v normalni vožnji prestavlja pri 2000 obratih ozirma več (ajde med 2000 in 3000).

Ampak lahko da je bil motor res zamorjen oziroma premalo tiščan na 4000+ rpm.
Vseeno je pa čudno da se tako nerad zavrti čez 4000 oziroma da moraš take strašne priprave na to delat.
V normalnih razmerah je namreč tako, da tudi po obdobju utekanja motor 'komaj čaka', da se zavrti čez 4000 in do 6000 rpm, vsaj jaz sem imel take izkušnje s tem motorjem.
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
greddy
Novinec
 
Prispevkov: 426
Pridružen: Če dec 26, 2002 7:30 pm

Napisal/-a greddy Sr jul 09, 2008 11:30 am

ne da se mi brat vsega, ampak ti povem, da imas probleme z vzigalnimi tuljavami.
 
SpeedyRS
večni novinec
 
Prispevkov: 440
Pridružen: Po maj 05, 2008 12:24 pm

Napisal/-a SpeedyRS Sr jul 09, 2008 12:09 pm

V soboto sm se pelau z Clio ventilarom, ki ima števec za olje. In je trajalo vsaj 10min, da se je olje segrelo na 80 stopinj. Od 80 naprej se ga lahko prtisne, pa še to ni optimalno.
 
boris22
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 33
Pridružen: Pe sep 10, 2004 9:56 pm
Kraj: OBALA

Napisal/-a boris22 Sr jul 09, 2008 12:21 pm

Se pravi da rabi cca 10 -15 km, da se segreje, preden ga spravim na rdeče polje. Še dobro da imam 25 km do službe. Kaj se da preverit če delajo vžigalne tuljave, brez da bi jih zamenjal?
 
Uporabniški avatar
ru7
Novinec
 
Prispevkov: 141
Pridružen: To feb 20, 2007 4:46 pm

Napisal/-a ru7 Sr jul 09, 2008 12:45 pm

Poleti cca 10, pozimi 15 (na grobo). To je hladen štart seveda.
I would make no more than 0.5 horsepower. A horse can make 1, and since I'm not a horse, then 0.5 hp sounds like a good figure.
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2258
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Napisal/-a RedBaron Pe jul 11, 2008 5:55 am

Zakaj vsi tok komplicirate s tem oljem??

Počakaš, da je temperatura motorja (vode) na 90°C in avto je segret.
Olje je pa itak sintetika 5W-40 (recimo) in mora OK mazat tudi če še nima čisto optimalne temperature.

Itaki ne voziš rally-ja, da bi ga non stop držal na 6000 rpm. Normalno se vozi do 2000,3000 rpm.

Če pa koga prehitiš, pa tud ne sme hudič uzet motorja, zato ker še olje ni na 80° (ampak je na 40°), saj mašina ni iz cukra!!!


Jaz sem vedno tako delal in nikoli ni blo problemov. Res pa se tega dosledno držim in dokler ne kaže 90° avto ne vidi več kot 2000, mogoče kdaj 2500 rpm!

Pa seveda olje, ki ga predpiše proizvajalec!
 
Uporabniški avatar
MikeLima
Novinec
 
Prispevkov: 156
Pridružen: Sr feb 06, 2008 6:47 pm

Napisal/-a MikeLima Pe jul 11, 2008 10:33 am

Jest tudi vozim tak motor v Cliotu 2000 letnik. Zena ima Mazdo 323C 1.5 16V, staro 13 let, ki je neprimerno zivahnejsa od clia, ceprav je po papirjih 11 konj svohnejsa in nekaj tezja. Sem dal rec na valarje. Mazda 94 konjicev in juhuhu vec navora spodaj, clio 89 konjicev in anemicen. Torej clio 11 manj, mazda 5 vec kot po papirjih. Je mozno, da so konji po razlicnih DIN-ih, SAE, BHP, HP... Pri nas za registracijo je itak vse isto... :?

LP

Jest
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2258
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Napisal/-a RedBaron Pe jul 11, 2008 1:45 pm

MikeLima je napisal/-a:Jest tudi vozim tak motor v Cliotu 2000 letnik. Zena ima Mazdo 323C 1.5 16V, staro 13 let, ki je neprimerno zivahnejsa od clia, ceprav je po papirjih 11 konj svohnejsa in nekaj tezja. Sem dal rec na valarje. Mazda 94 konjicev in juhuhu vec navora spodaj, clio 89 konjicev in anemicen. Torej clio 11 manj, mazda 5 vec kot po papirjih. Je mozno, da so konji po razlicnih DIN-ih, SAE, BHP, HP... Pri nas za registracijo je itak vse isto... :?

LP

Jest


Ja je razlika!
Uradna enota za moč je kW (oz. W), konjske moči pa dobiš s preračunom. Po evropskem standardu (ne vem točno katerem, verjetno DIN) je pretvornik 1.36, po ameriškem (verjetno SAE) pa je 1.34
 
Uporabniški avatar
MikeLima
Novinec
 
Prispevkov: 156
Pridružen: Sr feb 06, 2008 6:47 pm

Napisal/-a MikeLima So jul 12, 2008 10:36 am

Ja, seveda... Kilowati so uradna merska enota, konji pa prepovedani. Ampak vseeno imas ze po DIN-u vsaj pet razlicnih standardov. Nam je morda najbolj znan DIN70020. Je odvisno od tega kako se reci merijo. Eni standardi zahtevajo vse agregate na motorju, eni so brez, celo elektriko za delovanje dobijo iz zunanjega izvora. In ce ni alternatorja, ventilatorja, ponekod celo ne vodne pumpe(!!!), je tudi kak konjic vec izmerjen.

LP

Jest
 
SpeedyRS
večni novinec
 
Prispevkov: 440
Pridružen: Po maj 05, 2008 12:24 pm

Napisal/-a SpeedyRS So jul 12, 2008 11:03 am

RedBaron je napisal/-a:Zakaj vsi tok komplicirate s tem oljem??

Počakaš, da je temperatura motorja (vode) na 90°C in avto je segret.
Olje je pa itak sintetika 5W-40 (recimo) in mora OK mazat tudi če še nima čisto optimalne temperature.

Itaki ne voziš rally-ja, da bi ga non stop držal na 6000 rpm. Normalno se vozi do 2000,3000 rpm.

Če pa koga prehitiš, pa tud ne sme hudič uzet motorja, zato ker še olje ni na 80° (ampak je na 40°), saj mašina ni iz cukra!!!


Jaz sem vedno tako delal in nikoli ni blo problemov. Res pa se tega dosledno držim in dokler ne kaže 90° avto ne vidi več kot 2000, mogoče kdaj 2500 rpm!

Pa seveda olje, ki ga predpiše proizvajalec!


Popolnoma narobe. Po mojih iskušnjah, ko je voda na 90 stopinj, se temperatura olja niti malo ne dvigne(števec ma najnižjo vrednost 40).

Sicer pa ja, če je nuja se lahko hladnega prtisne. Samo za kratek čas, ker z hladnim oljem definitivno uničuješ motor.

Dejansko 90 stopinj voda popolnoma nč ne pomeni. Vitalni deli so vroči, samo olje ni. To je ta problem.
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2258
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Napisal/-a RedBaron Po jul 14, 2008 9:22 pm

@SpeedyRS:

V navodilih od avta mi piše, da je hladno območje motorja do 70°C na merilniku - se pravi v tem območju se je treba izogibati visokim obremenitvam - tako piše v navodilih.

Jaz počakam do 90°C, meni se zdi najpomembnejše, da se segrejejo vsi gibljivi deli in tako dobjo "pravilno obliko" -material se s segrevanem razteza.
Olje se ob tem tudi segreje, mogoče res ne na optimalno temperaturo, ampak če je noter recimo 5W ali celo 0W, potem to ne bi smel biti problem, ker je to olje primerno za nižje temperature.
Če pa ima motor oljni hladilnik (vodno hlajen), potem pa itak hladilna tekočina segreva olje, dokler ni le-to toplejše od vode.

Merilci temperature olja so v avtih (pomoje) bolj z razlogom, da šofer vidi, če bi se slučajno olje začlo pregrevati - kar je pomoje bolj nevarno za motor, kot pa če ni segreto na optimalno temperaturo!
 
SpeedyRS
večni novinec
 
Prispevkov: 440
Pridružen: Po maj 05, 2008 12:24 pm

Napisal/-a SpeedyRS Po jul 14, 2008 9:54 pm

Števci so za olje so ponavadi v športnih avtomobilih in so namenjeni dajanju informacije, kdaj se lahko avto bolj prtisne kot samo ćez 3500rpm. V navadnih avtih tega ni, ker proizvajalec ne pričakuje, da bo nekdo takoj ko bo vsedel v avto in ga prtisnu do blokade. Mogoče tudi zanalošč ne dajo, da zmanjšajo živlenjsko dobo motorja, konec koncev oni hočejo prodati čim več avtomobilov... Prej se avto vnič, prej bojo novega prodali.

Pa tudi ni se zanašat na navodila, poznam enega mehanika, ki rihta avte za GHD in mi je razložil, da voda na 90stopinj ne pomaga nič, če ima olje samo recimo 30 stopinj. lahko voziš le bolj dinamično do 4000 obratov... Za čez 5000 obratov pa priporoča vsaj ene 10min vožnje, ker je obraba vitalnih delov, kot so ojnični ležaji nekajkrat večja.

In izgleda, da ne razumeš kaj pomeni oznaka SAE, tu je predvsem fora za različne vremenske pasove. Pri nas se uporablja večinoma 10w-40 in 5w-40 zaradi vremenskega pasu pač, ker nimamo kaj preveč mrzlih zim. Ti pri nas nerabiš 0w-40 pri nas olje da ga boš vozil hladnega do blokade, kaj ti ni jasno? Olje ko je segreto je enako gosto na 80stoping je enako gosto kot 15w-40 ali pa 0w-40. Pa tudi ni važna SAE oznaka ampak kvaliteta samega olja.
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2258
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Napisal/-a RedBaron To jul 15, 2008 10:23 am

SpeedyRS je napisal/-a:In izgleda, da ne razumeš kaj pomeni oznaka SAE, tu je predvsem fora za različne vremenske pasove. Pri nas se uporablja večinoma 10w-40 in 5w-40 zaradi vremenskega pasu pač, ker nimamo kaj preveč mrzlih zim. Ti pri nas nerabiš 0w-40 pri nas olje da ga boš vozil hladnega do blokade, kaj ti ni jasno? Olje ko je segreto je enako gosto na 80stoping je enako gosto kot 15w-40 ali pa 0w-40. Pa tudi ni važna SAE oznaka ampak kvaliteta samega olja.



Točno tako, podnebne razmere! Kaj sem pa jaz napisal?? Da je preimerno za nižje temperature.

To pomeni, da tudi pri nižjih temperaturah okolice, je olje dovolj redko, da ga pumpa dovolj hitro "prečrpa" do vseh gibljivih delov. In če so temperature okolice nižje, to pomeni da se tudi olje ne segreje tako hitro (mogoče se sploh ne na 80°).

In taka olja se imenujejo multigradacijska in so primerna za ŠIRŠIE območje temperatur, torej so po logiki dovolj kvalitetna, da lepo mažejo tudi če niso segreta na 80°C.

Nihče pa ni govoril, o tiščanju hladnega avta do blokade!!

In od kje tistemu mehaniku informacije, da je pa ravno pri 4000rpm meja, preko katere ne smeš, če olje še ni optimalno segreto?

PS.: Pazi, ne trdim, da je vseeno, ali je olje hladno ali toplo! Ampak za normalno uporabo avta je dovolj, če spremljaš temperaturo motorja in uporabljaš nekaj zdrave pameti.

Kako pa misliš, da so vozili včasih, ko večina avtov ni imela števca za temperaturo, ampak samo lučko za pregevanje, niti ne obratomera. Pa so avti vseeno veselo nabirali kilometre.
 
Uporabniški avatar
MikeLima
Novinec
 
Prispevkov: 156
Pridružen: Sr feb 06, 2008 6:47 pm

Napisal/-a MikeLima To jul 15, 2008 11:19 am

Olje pa temperature pa te zadeve...
Malo se zapletajo reci v kontradiktornosti. Ce je olje enako viskozno pri 20 kot pri 80 stopinjah, zakaj bi kasneje bolje mazalo?? Nonsens!

Ni bistvo v temperaturi olja, ne vode. Kdor je ze kdaj potipal motor, ko ima sneto glavo mu je kristalno jasno v cemu je problem. Bati se pri mrzlem motorju "kipajo" na sornikih za debel milimeter sem ter tja. Med bat in valj lahko komot porines zobotrebec vse tja do prvega obrocka. To v praksi zelo rad pokazem vsakemu nadebudnemu tisacu ;) Ko je motor vroc, je med batom in valjem prostora le za debelino oljnega filma. Dokler je ta vez razrahljana, seveda bat poskakuje po tem prostoru sem ter tja. (Sila udarca raste s kvadratom zracnosti....) Precejsen del sile se znese mimo bata nad kompresijskim obrockom, ki tudi se ni dovolj stisnjen v lezisce v batu, kar spet pomeni razbijanje.

Drugi del problema je v glavi motorja, ki se je od prejsnega delovanja popolnoma odcedila (turbina tudi). Torej se vsi tisti drsni lezaji zgoraj in vsa krama v buci giblje vec ali manj na suho dokler do tja ne pride olje. Za razliko od spodnjega konca, se zgoraj ne da kaj prida vplivat na obremenitve. Vzmeti ventilov so enako trde pri mrzlem ali vrocem motorju.
Mislim, da proizvajalci precej enoznacno omenjajo pravi nacin voznje z mrzlim motorjem. Vsi odsvetujejo ogrevanje na mestu, pac pa, da z zmernimi obremenitvami cimprej spravimo motor na delovno temperaturo in s tem v delovne tolerance. In to je to!

Zanimivo je, da pri dirkalcu nastavis cas, po katerem pri "verglanju" zares zacne delovati vbrizg goriva. Navadno je to okoli dveh sekund. Zato je tudi slisati, kot da j***a slabo vzigajo :D, a je rec namerno tako izvedena. Poglavje zase so dirkalci s suhim karterjem. Tam se pogosto s crpalko goriva vkljuci tudi pomozna crpalka olja in dokler ni pritiska v glavi, ni verglanja. Enako rec sem dozivel v civilnem TVR Tascanu S. Le zakaj, le zakaj?? :D

LP

Jest
 
igor dimac
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 49
Pridružen: Po mar 24, 2008 12:12 pm
Kraj: Z-C

Napisal/-a igor dimac To avg 12, 2008 10:10 pm

jst lohka neki tazga tut pojamram. jst mam rčmo tastarga cliota letnik 94 pa ga v prvih treh prestavah spravm celo do 7000 rpm v četrti prestavi še nekak gre v peti ga pa sploh ne morem spravt nad 3500 kukr da bi bla kaka blokada mam pa 1,4 rt 79 km kaj bi lohka blo pomoje ni blokade not al ?
 
Uporabniški avatar
hribko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: To apr 01, 2008 9:45 am
Kraj: koroška

Napisal/-a hribko To avg 12, 2008 11:01 pm

igor dimac je napisal/-a:jst lohka neki tazga tut pojamram. jst mam rčmo tastarga cliota letnik 94 pa ga v prvih treh prestavah spravm celo do 7000 rpm v četrti prestavi še nekak gre v peti ga pa sploh ne morem spravt nad 3500 kukr da bi bla kaka blokada mam pa 1,4 rt 79 km kaj bi lohka blo pomoje ni blokade not al ?


:D
nima blokade,pač avto enostavno nima več moči da bi bolj potegnil
probaj po klancu navzdol,pa boš videl da bo šlo v peti prestavi čez 3500 rpm
pa tudi v prvah treh prestavah ga ne spraviš do 7000 obratov,če me spomin ne vara ima okoli 6500 blokado
 
Uporabniški avatar
drsokodj
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 529
Pridružen: Sr nov 30, 2005 9:56 pm

Napisal/-a drsokodj Če avg 14, 2008 10:06 pm

zakaj nekateri vozite Renoje?

kupite si avto
Slika
Slika
Slika
Slika
 
drmocar
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 578
Pridružen: Če feb 26, 2004 6:06 pm

Napisal/-a drmocar Če avg 14, 2008 10:25 pm

Če me spomin ne vara ima einspric blokado na 6500, fergazar pa je nima tako da gre še naprej, tudi čez 7k obratov. Gre se pa za Energy motor.

Kakšno hitrost pa dosežeš pri 3500 obratih v 5. prestavi?
 
Uporabniški avatar
FBR
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1768
Pridružen: So sep 03, 2005 12:40 pm

Napisal/-a FBR Pe avg 15, 2008 7:59 am

drsokodj je napisal/-a:zakaj nekateri vozite Renoje?

kupite si avto



Kakšen komentar... kupi si ga.
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost