Napisal/-a HitriZajcek Ne feb 19, 2023 9:09 pm
Temo sem umestil v tale podforum; čeprav je vprašanje bolj hipotetično, gre na koncu za nek tuning.
Imam soseda, ki pogosto menja avte in so med njimi kar večkrat kakšni s 6 ali več valjnim motorjem, tako da kljub temu da res nisem kak avto poznavalec, jasno ločim tisti zvok od večjih motorjev od "navadnih" 4-vajnih motorjev, kakršne ima večina avtomobilov. No, zdaj je pa na avtomobilizem.com članek o Kodiaqu RS, ki ima "samo" 4-valjni motor - ampak tudi tega sem imel priložnost slišati, pa je zadeva vsaj v prostem teku slišati precej bolj kot kak motor z več valji (mene spominja na ameriške V8), očitno je torej iz 4-valjnika mogoče čisto legalno (tako da se tak avto prodaja in registrira za vožnjo v cestnem prometu) izvleči drugačen, precej glasnejši zvok ... in od tukaj izvirajo moja vprašanja:
1: Kakšne spremembe so vse potrebne, da dobiš zvok, ki je bolj podoben večjim motorjem? Izpuh - to razumem, je potem še kaj drugega ali kakšna omejitev, kot npr. da je to možno samo pri motorjih nad določeno prostornino, oziroma samo z mehanskimi spremembami prav v motorju? Zelo banalen primer: a se da nek Clio 2 ali pa kak moderni 1-litrski trivaljni mlinček legalno pripraviti do tega, da bi imel zvok, ki je bolj podoben precej večjim motorjem, s 6 ali več valji, da ni ravno slišat kot Yugo s prerjavetim loncem?
2: Kakšen tip motorja (prostornina, način vbrizgavanja goriva, atmosferski/turbo, bencinar/dizel, itd.) je najbolj primeren za take predelave, če namen ni večja hitrost/moč, ampak samo čim glasnejši zvok, pa da je možno to predelavo normalno homologirati in potem brez zapletov spraviti čez tehnični tudi čez nekaj časa?
3: Kakšen je približno cenovni rang tovrstnih predelav (deli, material, mehanik), najbrž je kdo še šel skozi to in ima realno predstavo?