Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
markshark
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 41
Pridružen: Sr nov 27, 2002 9:11 pm

Zapora difrenciala?

Napisal/-a markshark Če nov 28, 2002 8:23 pm

Sicer morda ne spada pod tuning, pa vseeno, zanima me kako deluje zapora difrenciala. Baje zadeva poskrbi da, ko greš v ovink, in prtisneš po gasu, notranjo gumo mal zabremza, da dobi zunanja več moči in te potegne v ovink. kaka fora
 
Uporabniški avatar
Sale
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3139
Pridružen: Po apr 22, 2002 5:49 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Zapora difrenciala?

Napisal/-a Sale Če nov 28, 2002 8:45 pm

No takoj na začetku moram povedat, da nisem strokovnjak. Pa vseeno - kolikor jst poznam to zadevo je stvar taka, da se v ovinku v bistvu notranje kolo vrti počasneje (ker dela krajšo pot) zunanje kolo pa hitreje (ker dela daljšo pot). Funkcija dif. zapore pa je, da se v bistvu notranje kolo kljub temu, da avto zavija vrti hitreje kot sicer in s tem, avto prenaša več moči na cesto (seveda govorimo za sprednji pogon). Je pa na račun tega zavijanje težje, volan trši in obnašanje avta malce nepredvidljivo, ker te hitro potegne v notranjo stran.

Se uporablja pri dirkalnih avtih (grupa A), kako je pa pri terencih pa ne vem. Baje pa avto izgubi nekaj konjev na račun zapore dif., malo pa se pozna tudi pri vožnji po ravnem.

Evo to so moje laične izkušnje s to zadevo. BTW..sem jo imel v Mazdi, pa smo jo vzeli ven - se avto veliko "lahkotnejše" pelje ;).
Slika Slika
 
Uporabniški avatar
kdk
Uporabnik
 
Prispevkov: 920
Pridružen: So avg 10, 2002 2:55 pm

Re: Zapora difrenciala?

Napisal/-a kdk Če nov 28, 2002 11:19 pm

Funkcija diferenciala je izenačevanje razlike v hitrosti vrtenja koles na isti osi ali v primeru sredinskega diferenciala med osmi.
Ker pa ima diferencial to slabo lastnost , da ne "prepozna" ;) ali
se kolesa različno vrtijo zaradi vožnje skozi ovinke ali pa ker je eno kolo izgubilo kontakt z podlago se zgodi , da se ti kolo na ledu vrti , tisto ,ki pa ima stik pa stoji . Zapora naj bi ravno ta problem zdrsavanja odpravljala. Nekateri zmogljivejši serijski avtomobili jo imajo vgrajeno že serijsko ( BMW M3 na primer ) terenski pa tako ali tako.
Seveda je tudi pomembno koliko % je zapora. 100% pomeni , da se os obnaša kot celota ( na asfaltu mislim da je to neizvedljivo razen npr kartinga ) 0% pa da kot da zapore ni.
Sploh dirkalni avtomobili jo imajo ali so jo imeli ( 4Sale :D ),ker odpravlja izgube časa zaradi zdrsovanja koles ki je posledica različnega oprijem koles, samo ne vem koliko % uporabljajo.

[Sporočilo uredil/a kdk na dan 28.11.2002 ob 23:19 GMT]
 
Uporabniški avatar
Sale
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3139
Pridružen: Po apr 22, 2002 5:49 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Zapora difrenciala?

Napisal/-a Sale Pe nov 29, 2002 8:15 am

Aha no zdej pa v nulo vemo kako je s tem - ja sej je logično. Pol je to na dirkah v bistvu tko da, ko ti uletiš v ovink, notranje kolo zdrsava, ker se vsa teža prenese na zunanjega, ki pa zarad pritiska praktično stoji oz. se manj vrti. Če maš pa zaporo pa tud un zananji "poganja" čeprav se notranji vrti v prazno. A sem prav razumel?

BTW..a kdo kaj več ve o Torsen diferencialu (oz. neki tacga)

Aja, pa še ena zadeva, ki se men zdi zanimiva (mehanikom oz. tistim ki se spoznate pa nič posebnega) - a se je že kdo kdaj vprašal, zakaj je če se peljete v vzvratni prestavi tok drugačen zvok od ostalih prestav. No kokr sem jst zvedu, naj bi blo to zarad razlike v zobnikih - zobniki v menjalniku imajo namreč "zobčke" pod kotom, razen teh za vzvratno vožnjo, ki pa so v bistvu naravnost.

Za lažjo predstavo:
Slika
Slika Slika
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Re: Zapora difrenciala?

Napisal/-a Pero Pe nov 29, 2002 10:19 am

Navadni zobniki so pod kotom zaradi zmanjšanja glasnosti. Zobniki so s tem dalj časa v stiku kot pa pri ravnih. Posledično so zaradi tega izgube moči.

Pri vzvratni so ravni ker ni te zahteve, so pa druge stvari važne ker se pri vzvratni 1/2 zobnov vrti v drugo smer.

Pri vožnji skozi ovinek zunanje kolo naredi večjo pot kot notranje. Zato se rabi diferencial. Slabost diferenciala je da če je eno kolo ''zabremzano'' da se drugo lahko vrti v prazno. Zato obstajajo različni tipi zapor diferenciala in z različno ''močjo'' porazdelitve 100% pomeni totalno zablokirano med L in D (ali spredaj/zadaj) in je primerno skoraj izključno samo za terence na spolzkoh tleh.

Prednost zapore je da spravi na cesto več moči, slabost pa večja obraba gum in delov prenosa moči ter včasih slabša vodljivost vozila (pri dirkalnih avtih so drugačne zahteve kot pri navadnih!)

Za torsen diferenciale se pa ne spomnim točno kako delujejo. Probaj iskat z kakšnim brskalnikom: ''thorsen differential''
 
Uporabniški avatar
Sale
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3139
Pridružen: Po apr 22, 2002 5:49 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Zapora difrenciala?

Napisal/-a Sale Pe nov 29, 2002 11:32 am

Hehe, no sej pol sem bil še kar blizu s svojim "izvajanjem", mal me je kdk popravu, mal pa pero - vsak dan se kaj novga naučim ;).

Aha, pa še neki lohka pol sklepam iz tega (kar smo se tud v eni debati že pogovarjal) - pri darkalnih avtih so tud ostali zobniki "ravni" ne sam za rikverc, glede na to kok "pojejo", a ne? Pri meni na Mazdi se ful sliš. Kot da bi skoz v rikverc vozu, tud kadar grem naprej :D :D

BTW..predlagam, da se odpre en forum (rubrika) z naslovom v smislu tech talk, motoroznanstvo al pa kej podobnega (sej je vseen) - kjer bi lohk debatiral o strogo tehničnih stvareh, v stilu vprašanj: kako deluje... Ker vidim, da mamo kar nekaj znalcev tuki na forumu ;).

[Sporočilo uredil/a 4Sale na dan 29.11.2002 ob 11:36 GMT]
Slika Slika
 
G-4S
 

Re: Re: Zapora difrenciala?

Napisal/-a G-4S Pe nov 29, 2002 11:57 am

Na zahtevo uporabnika smo prispevek izbrisali.
 
Uporabniški avatar
Sale
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3139
Pridružen: Po apr 22, 2002 5:49 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Re: Re: Zapora difrenciala?

Napisal/-a Sale Pe nov 29, 2002 12:08 pm

GFors pravi:
Zakaj je pol sploh v serijskih avtih, če jih še iz dirkalcev vn jemljejo? A vaša mazda slučajno nima serva? Pa ti dejansko opaziš, da se zdej lažje pele?


Tko kot je Pero napisal - za dirke so druga "merila". In dejansko se ful pozna zdej, ko je brez. Prej je ful nekak "trgal" avto, sploh ne znam razložit. Za navadno vožnjo je zdej velik bolš, najbrž so te dirkalne precej hude. Une v serijskih avtih so pa najbrž bolj blage variajnte. Tko si jst to razlagam, vsekakor ti pa v določenih pogojih sigurno prav pride. Servo ima (kar precej močen, mogoče še mal preveč), tko da to po moje ni razlog, da mam jst tak feeling. Kaj pa vem.

Ti bom dal za peljat brez "špere", pol pa ti plačaš da jo nazaj vgradimo, pa greš še pol par krogov, da boš vidu če je kaj razlike :D :D :D. Aja, pol pa še enkrat ven odmontirat :D ;).
Slika Slika
 
G-4S
 

Re: Zapora difrenciala?

Napisal/-a G-4S Pe nov 29, 2002 12:22 pm

Na zahtevo uporabnika smo prispevek izbrisali.
 
Uporabniški avatar
Sale
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3139
Pridružen: Po apr 22, 2002 5:49 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Re: Zapora difrenciala?

Napisal/-a Sale Pe nov 29, 2002 12:32 pm

GFors pravi:
Deal!
Ampak plaču ne bom pa nč. Ti to sabo prnes, pa bo jst to pršraufu pa odšraufu tm na parkingu pred blokom :D.


Slika

Eeee, če ti pa to rata sem pa takoj za stvar :D.

Boš pol vsakič k se bom jst zmislu, mogu men to gore dole šraufat :D.
Slika Slika
 
G-4S
 

Re: Zapora difrenciala?

Napisal/-a G-4S Pe nov 29, 2002 12:34 pm

Na zahtevo uporabnika smo prispevek izbrisali.
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Re: Re: Zapora difrenciala?

Napisal/-a Pero Pe nov 29, 2002 1:56 pm

4Sale pravi:

BTW..predlagam, da se odpre en forum (rubrika) z naslovom v smislu tech talk, motoroznanstvo al pa kej podobnega (sej je vseen) - kjer bi lohk debatiral o strogo tehničnih stvareh, v stilu vprašanj: kako deluje... Ker vidim, da mamo kar nekaj znalcev tuki na forumu ;).




meni je full všeč na temu forumu da je poseben del za tuning :D pa da se uporabniki ne delajo pametne in ne kregajo tako kot na mobisuxu. Ni vse v količini temveč predvsem v kvaliteti.

Nazaj na temo:

drastična razlika je če ima avto zaporo pri sprednjem pogonu ali zadnjem (pustimo terence za drugič)

Pri zadnjem pogonu je stranski pojav da malo zanese zadek ampak se spravi na cesto več moči, pri sprednjem pa ratajo problemi z upravljanjem ker če kolesa zgubijo oprijem gre avto naravnost in je teško vodljiv kot je napisal ''Sale''. (GFors: M3 = zadnji pogon, Mazda verjetno spredaj)

Na dirki in na pesku se sigurno nekaj pridobi, ampak stil vožnje je drugačen, obraba gum ni važna... Za navadno vožnjo je čisto drugo vsaj pri sprednjem pogonu.

Če ima menjalnik postrani zobe se zobniki počasi ''vklapljajo'' en v drugega in naredijo manj hrupa, stranski pojav so pa bočne sile na katerih se izgubi nekaj moči. Pravi dirkalni menjalniki imajo ravne zobe ki se pa glasno vklapljajo (klik klik klik x6000 RPM ;) ) , ampak na dirki glasanost ni problem
 
Uporabniški avatar
din
Uporabnik
 
Prispevkov: 1410
Pridružen: Ne jul 21, 2002 9:50 am
Kraj: Maribor

Re: Zapora difrenciala?

Napisal/-a din Pe nov 29, 2002 9:20 pm

da še jaz dodam moje izkušnje.

Hipoidno (zobeki postrani in zaviti) ozobljenje je tišje, lažje teče je močnejše in skratka boljše. Ni res da se pri sinhroniziranem menjalniku vklapljajo zobniki, ampak za to poskrbijo sinhroni. To se tudi zelo lepo vidi na sliki, ki jo je pripopal 4Sale. Za vzratno prestavo so ravni zobniki ker le ti ne potrebujejo sinhrona (razen če ima vzratno sinhronizirano npr. Lamborghini Contach), in se vklaplja zobnik sam, ponovno zelo lepo videno na sliki :D . Menjalnik v vzratni je glasen tako kot je Pero povedal ker se dosti delov vrti v obratni smeri, ki se večino svojega življenja vrti naprej (utečenost), in sama izvedba zobnika je mnogo glasnejša. Npr nov diferencial je uparjen in utečen v smeri naprej, saj že samo ozobljenje (hipoidno) je tako izdelano, da služi za vožnjo naprej.

Zdaj pa še o zapori dif.

Tako kot smo ugotovili obstaja 100% in delna zapora. Prva deluje po principu ˝stisneš gumb in dif. adijo :D˝ . Torej na samem diferencialu je ˝sklopka˝ v odliki kronske matice ali kako naj opišem ki se vklopi direktno na dif. in ga ˝fiksira˝ - je čisti hardware varianta (so lahko še druge variante sklopk). Delna zapora pa deluje z pomočjo viskozne sklopke in ni nobenega stikala za vklop le tega, ampak deluje avtomatsko. Ta viskozna sklopka pa uporablja samo moč ki pride na dif. (tribling hoče umaknit dif. stran), in večja kot je sila, bolj stiska to viskozno sklopko. Koliko stisne pa odvisno od nastavitve.
Tako da domnevam da imajo civilna vozila nekje 40%, dirkalniki pa precej več, zato tudi težave pri vožnji 4Saletove Mazde - to zadnje so samo domneve in ne trditve.

Upam da nisem preveč bluzo, je pa res zanimiva debata me kar ima da bi šel skripte gledat za nazaj in upam da nisem kaj narobe napisal ;)
Slika
 
markshark
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 41
Pridružen: Sr nov 27, 2002 9:11 pm

Re: Zapora difrenciala?

Napisal/-a markshark Pe nov 29, 2002 10:38 pm

Veste kaj je men zanimivo, ko že govorimo okol lege avta na cesti in zavijanju, to da so, najbrž ker je bil presežek konju prevelik, na podvozje montiral sesalnik zraka, nekak velik ventilator, ki je pod avtom ustvaril podtlak in se je avto ceste držu kt prliman. Jest bi zato rajš uporabu spojler, ampak zadeva je menda šla skoz vsak ovink ko strela. To sem sam slišu od enga, ne vem če je res. Veste kej več?
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Re: Zapora difrenciala?

Napisal/-a Pero So nov 30, 2002 8:26 am

Včasih je malo teško vse 100% pravilno napisat ;)

Res je da so zobniki vedno v stiku, če sem pisal o razliki ravnega in Hipoidnega ozobčenja zobnikov sem mislil oziroma hotel razložit zakaj so ravni zobniki bolj glasni in sem mislil recomo za primer ko naseda en zobćek od enega zobnika na drugega od drugega zobnika...huhhhhh

če smo pa pri aerodinamiki (čeprav bi lahko bila to druga tema): nekje konec '70 je imel Ferrari avto z ventilatorjem pa je bil hitro prepovedan, Lotus si je izmislil stranske ''zavesice'' za dno avta, pa je stvar kar preveč delovala in so jo s časom prepovedali.

Ampak 99% spojlerjev za navadna vozila je pa predvsem optičnih in praktično ne pomagajo k legi (vsaj če se držimo omejitev in če ne govorimo o avtih nad 200 kmh ;) )
 
Uporabniški avatar
dobek
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4310
Pridružen: So mar 02, 2002 5:12 pm
Kraj: MarburgAnDerDrau

Re: Re: Zapora difrenciala?

Napisal/-a dobek So nov 30, 2002 2:37 pm

markshark pravi:
Veste kaj je men zanimivo, ko že govorimo okol lege avta na cesti in zavijanju, to da so, najbrž ker je bil presežek konju prevelik, na podvozje montiral sesalnik zraka, nekak velik ventilator, ki je pod avtom ustvaril podtlak in se je avto ceste držu kt prliman. Jest bi zato rajš uporabu spojler, ampak zadeva je menda šla skoz vsak ovink ko strela. To sem sam slišu od enga, ne vem če je res. Veste kej več?


princip difuzorja

drugace pa je v zacetku 80ih let (se pomnite, tovarisi? :D) alfa v formuli 1 testirala nabrito obliko difuzorja, z ventilatorji na zadku

drzalo se je cudo ceste, kot da bi namesto gum mel neostik, a so zadaj vozeci dosegli prepoved uporabe, ker je vso svinjarijo s ceste dvignilo in jim v glavo metalo
SlikaSlika
Ce v svojih postih slucajno koga uzalim - prisezem, da je bilo nalasc!
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Re: Zapora difrenciala?

Napisal/-a Pero So nov 30, 2002 3:00 pm

hmmmm al je bla Alfa? tudi mogoče... če se bo pa kdo zapičil bom pa res šel poiskat stare AvtoMagazine.

priznam da je možno da se kdaj zmotim glede firme :(
 
Uporabniški avatar
dobek
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4310
Pridružen: So mar 02, 2002 5:12 pm
Kraj: MarburgAnDerDrau

Re: Re: Zapora difrenciala?

Napisal/-a dobek Ne dec 01, 2002 2:51 pm

Pero pravi:
hmmmm al je bla Alfa? tudi mogoče... če se bo pa kdo zapičil bom pa res šel poiskat stare AvtoMagazine.

priznam da je možno da se kdaj zmotim glede firme :(



za zavesice ne vem, se pa zivo spomnim dveh tekem, na katerih je mela alfa zadaj prav ventilatorje montirane (je zgledalo skoraj tako kot tisti ameriski swamp-boati :D)
SlikaSlika
Ce v svojih postih slucajno koga uzalim - prisezem, da je bilo nalasc!
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov