Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
mit 406
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 79
Pridružen: Pe dec 05, 2008 5:32 pm

P406, ventilator kilerja se ne ugasne

Napisal/-a mit 406 Pe dec 05, 2008 5:50 pm

Imam težavo s pežojem 406 l1996 1.8 16V.

pred parimi dnevi se mi je v armaturi prižgala stop lučka. seveda sem ustavil, malo pogledal kaj je in videl da mi ventilator za hladilnik dela na polno. potem sem avto ugasnil in se je vent ugasnil z njim, čez kake pol minute pa se je prižgal nazaj in potem piha kakih 5 minut.
Se pravi vent mi laufa vedno ko je motor prižgan, ko pa ga ugasnem se vent še malo prižge potem pa neha.
temperatura med vožnjo ne naraste prek 75st. C, ker ga pač skos hladi.
menjal sem tipalo temperature (ima tri, moder, rjav in zelen), za to naj bi bil odgovoren po besedah citroen serviserja rjav. po menjavi ni bilo spremembe, star senzor pa ima isto karakteristiko (upornost) kakor nov, torej tukaj ni napake.

zanima kje naj naprej iščem napako. sumim krmilnik ki vklaplja ventilator, vendar ne vem točno kje se nahaja. ga vklaplja glavni računalnik?

sem štromar, torej mi popravit defekten modul verjetno ne bo problem, malo pomoči rabim samo od koga ki ima kaj izkušenj s peugeoti. je to kakšna napaka ki se tukaj večkrat pojavlja? kaj menjati?

hvala vnaprej in LP!
LP, Mitja
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6393
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Fan Pe dec 05, 2008 5:59 pm

Pozdravljeni
V koliko ima vozilo klimo, ga krmili elektronika klime. V vsakem primeru ( popravilo bo občutno ceneje ) pa priklopite vozilo na tester ( napačni podatki o temperaturi ).

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
chevy
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1539
Pridružen: Pe maj 02, 2008 1:53 pm

Napisal/-a chevy Pe dec 05, 2008 6:14 pm

Nam je pri Lacetti-ju isto vklapljalo ventilator in temperatura je bila normalna (okoli 90°C). Avto je ''kao'' zaznal, da je vklopljena klima ampak ni bila vklopljena. Sel sem na servis in so priklopili na tester. Prikazalo je pa, da je ''kao'' rele od klime fuč. Napako je pobrisal in sedaj dela normalno oz. se ne vklaplja ventilator. Tudi če si štromar je pomoje boljše, da greš na servis in ti tam to zamenjajo - če je kriv rele.

LP
 
mit 406
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 79
Pridružen: Pe dec 05, 2008 5:32 pm

Napisal/-a mit 406 Pe dec 05, 2008 6:33 pm

avto ima klimo ja. klima se ne vklopi.

nekaj sem se igral in dajal v konektor senzorja upore. ta senzor ima pri delovni temperaturi okoli 2kiloohma, če pa vstavim upor 500ohmov se vent ugasne, lučka ugasne in klima dela normalno. druga dva senzorja imata upornost okoli 500ohmov

^^pozabil dopisat prej..

prej je klima normalno delala. torej bom gledal okoli te elektronike, mi lahko kdo pomaga kje jo iskat? in pa kakšen namen imajo trije temp senzorji na glavi, eden zraven drugega? eden vem da je za "cager" v armaturki, če ga odklopim le-ta ne dela.

kje mi najceneje naredijo diagnostiko in dajo kak nasvet? kak privatnik, "fušar" ? kaj bo pokazal tester? samo napačni podatki o temp, ali kaj bolj konkretnega? da je podatek o temp napačen že vem, samo ne vem kje ga interpretira kot napačnega?
LP, Mitja
 
chevy
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1539
Pridružen: Pe maj 02, 2008 1:53 pm

Napisal/-a chevy Pe dec 05, 2008 6:37 pm

mit 406 je napisal/-a:avto ima klimo ja. klima se ne vklopi.

nekaj sem se igral in dajal v konektor senzorja upore. ta senzor ima pri delovni temperaturi okoli 2kiloohma, če pa vstavim upor 500ohmov se vent ugasne, lučka ugasne in klima dela normalno. druga dva senzorja imata upornost okoli 500ohmov

^^pozabil dopisat prej..

prej je klima normalno delala. torej bom gledal okoli te elektronike, mi lahko kdo pomaga kje jo iskat? in pa kakšen namen imajo trije temp senzorji na glavi, eden zraven drugega? eden vem da je za "cager" v armaturki, če ga odklopim le-ta ne dela.

kje mi najceneje naredijo diagnostiko in dajo kak nasvet? kak privatnik, "fušar" ?


Če ima avto možnost vklopa testerja je najbolje, da se odpraviš na Citroen servis in ti bodo pogledali oz. priklopili na tester zastonj - usaj pri meni tako naredijo.

LP
 
Uporabniški avatar
ales66
Novinec
 
Prispevkov: 307
Pridružen: Ne apr 29, 2007 9:56 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a ales66 Pe dec 05, 2008 6:54 pm

mit 406 je napisal/-a: ... kakšen namen imajo trije temp senzorji na glavi, eden zraven drugega? eden vem da je za "cager" v armaturki, če ga odklopim le-ta ne dela.


Eden od senzorjev daje podatek o temperaturi motorja motornem računalniku.
 
Uporabniški avatar
ales66
Novinec
 
Prispevkov: 307
Pridružen: Ne apr 29, 2007 9:56 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a ales66 Pe dec 05, 2008 6:55 pm

mit 406 je napisal/-a: ... kakšen namen imajo trije temp senzorji na glavi, eden zraven drugega? eden vem da je za "cager" v armaturki, če ga odklopim le-ta ne dela.


Eden od senzorjev daje podatek o temperaturi motorja motornem računalniku.
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6393
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Fan Pe dec 05, 2008 6:58 pm

Pozdravljeni
V koliko boste kaj hodili po Lj. se oglasite pa ga bova priklopila na tester ( dogovor po ZS, strošek 0,00€ ). Upore pa ne dodajati na slepo, ker lahko poškodujete motorni računalnik!!

Lep pozdrav
Zadnjič spremenil Fan, dne So dec 06, 2008 1:20 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Slađan
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 58
Pridružen: Po jan 29, 2007 10:14 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a Slađan Pe dec 05, 2008 7:14 pm

Pomoje pa da bi biu upor, ceprv bi blo najbol priklopt na tester. Najveckrat je upor.
 
seicento
Novinec
 
Prispevkov: 419
Pridružen: Če apr 15, 2004 6:25 pm
Kraj: mb

Napisal/-a seicento Pe dec 05, 2008 9:25 pm

prijatelj brez testera ti sporočam da so ti po verjetnosti šli trije releje in elektronika za klimo.
releji so spredaj pri šostangi ali pod maski kje pa je elektronika pa nevem točno

mene je prišlo popravilo vsega nekje med 250 do 399 eurov

govorim iz lastnih iskušen

ajde
 
mit 406
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 79
Pridružen: Pe dec 05, 2008 5:32 pm

Napisal/-a mit 406 So dec 06, 2008 1:14 pm

dvomim da so šli releji. sploh pa da bi crknili trije naenkrat. pa če prebrikam senzor z uporom se vent ustavi.torej neka logika še deluje, vendar ne čisto prav.. vsekakor pa jih bom preveril. hvala za info.

bomo vidli kaj bo pokazal tester, pol pa naprej...


hvala zaenkrat vsem, sem kar malo presenečen nad odzivom. zelo ste aktivni tukaj na tem forumu.
LP, Mitja
 
mit 406
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 79
Pridružen: Pe dec 05, 2008 5:32 pm

Napisal/-a mit 406 So dec 06, 2008 5:15 pm

ok, malo sem guglal okoli mojega poblema, vidim da je to dokaj pogosta težava na pežojih. težave povzročajo največkrat crknjeni senzorji (rjav), releji ki se nahajajo spredaj med ventilatorjema, in elektronika ki krmili ventilatorja. elektronika naj bi se nahajala nekje pod sprednjo levo lučjo, angeži pa ji pravijo "bitron unit".

senzor sem menjal z novim, torej to odpade. zdaj se moram dokopat do tega bitrona, mogoče kdo ve kaj vse moram razdret da pridem do njega? kako se luč ven vzame? treba odbijač dol vzet?
LP, Mitja
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3149
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom So dec 06, 2008 10:50 pm

Rjavi senzor je Bitron senzor in napaja motorni ECU in klimo. Kje ima tvoj Bitron centralo ne vem, je pa dostikrat predmet zajebancije (odpad). To je italijanska eklektronika klime, pri meni je v levem blatniku. Se pa odpre in preveri zapikane releje ali s kontakt sprayem pošprica kontakte. Senzorji so pasivni elementi in ne poškodujejo elektronike, jo pa spravijo v NotLauf pozicijo, torej varnostno delovanje. Rjavi senzor je kombiniran za Bitron in Motronic ali Marellli?, zeleni senzor (pri 80° ima 300 Ohm) je za kazalec v armaturi in modri je za varnostni tek motorja in ima samo en kontakt živ proti masi motorja. Preglej delovanje zadnjega, kateremu bi pripisal te simptome. Potem je pa še sivi senzor temperature vstopnega zraka na sesalnem kolektorju. Je pa težko dognati, kaj kateri od senzorjev zares dela. To so podatki za 3.0 motor s 24 ventili (ES9JR). Senzorji so isti.
 
mit 406
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 79
Pridružen: Pe dec 05, 2008 5:32 pm

Napisal/-a mit 406 Ne dec 07, 2008 9:19 am

Rjavi senzor je kombiniran za Bitron in Motronic ali Marellli?

ne vem kaj misliš s tem.

skoraj siguren sem da je moder senzor za cager v armaturki, ker če ga odklopim ostane cager na nuli. ima pa en kontakt in okoli 300ohmov pri segretem motorju ja. zelen ima podobno upornost, rjav pa veliko večjo, 1.5kohma.
rjav je bitron senzor, tako pravi več virov na internetu in en mehanik. plus vi, joztom.

kakor pravim, če sem dal namesto rjavega upor 400 ohomov, se vent ustavi in klima se vklopi s tipko. tako obnašanje bi pripisal slabemu stiku v konektorju bitrona.

vas lahko prosim da si vzamete 5 minut in zmerite upornost vseh treh senzorjev ko so hladni in še ko se segrejejo? da bom primerjal s svojimi, pa še komu bo prav prišlo verjetno.
moji imajo:
moder mrzel 7.9k topel 350ohmov
rjav mrzel 1.5k, topel 2.5k
zelen mrzel 5.8k, tople 400ohmov

meril sem zjutraj, avto se je komaj odtajal torej so imeli okoli 0 stopinj. potem je avto dobrih 5 minut tekel na mestu.

če se bitron unit nahaja v blatniku, ga moram vzet dol da pridem do njega? zdajle se bom zapeljal h kolegu na dvigalo, pa bom malo pogledal če lahko pridem do te elektronike brez razdiranja.


hvala lepa!

edit: dodal upornosti
LP, Mitja
 
mit 406
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 79
Pridružen: Pe dec 05, 2008 5:32 pm

Napisal/-a mit 406 Ne dec 07, 2008 4:59 pm

sodeč po shemi iz autodate ima moj bitron vhodni signal samo iz rjavega senzorja temp in "AC refrigerant triple pressure switch" - se pravi tlačno stikalo nečesa za klimo. triple je verjetno samo zaradi samovarovanja, tri stikala so povezana zaporedno.
vsi ostali so izhodi, grejo na releje za vklop ventilatrojev, eden pa gre na kontrolni modul temperature za klimo.
ventilatorje vklaplja izključno bitron modul, glede na signal iz tlačnega senzorja in iz temp senzorja. kakšno vlogo ima tukaj tlačni senzor? kdaj je sklenjen, kdaj razklenjen? tlak v AC sistemu naj bi bil OK, na hitro zmerjeno pri lokalcu. je možno da se zaradi njega vklopljajo venti?

bitron sem razkopal, pa zaenkrat ni videt napake. napajanje in maso dobi. tudi signal iz temp senzorja.

kje bi dobil drug bitron modul, rabljen, koliko stane nov? sumim okvaro na njemu, kar se da premerit sem premeril in je ok.


P.S. bitron je v levem blatniku ja, do njega sem prišel tako da sem odstranil plastiko spodaj nad gumo. blatnik.
LP, Mitja
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3149
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Po dec 08, 2008 10:36 am

Težko ti dam podatke ker je pri meni motor ES9JR, to je 3.0/24V. Isti Bitron senzor je pri meni na Bosch 7.0, pri drugih je to ponavadi Marelli 20. Prilagam shemo v angleščini za P406. Pri oznakah barv in razlagi je res zmeda. Pri meni je na shemi 11 zeleni senzor, v Motronicovi knjigi za moj avto je zeleni senzor za armaturo.
Priponke
Voda_Senzorji_Tesnila.pdf
(170.68 KiB) Prenešeno 136 krat
Peugeot_Hlajenje_Ventilatorji.pdf
(394.7 KiB) Prenešeno 1983 krat
 
mit 406
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 79
Pridružen: Pe dec 05, 2008 5:32 pm

Napisal/-a mit 406 Po dec 22, 2008 5:47 pm

problem rešen.
težave povzroča bitron modul, popravit se ne da ker je crknil namenski IC. crknil je pa na en tak poseben način, tako, da še nekako deluje, vendar napačno meri temperaturo. z manjšo modifikacijo vezja sem dosegel pravilno delovanje, torej vklop pri 97°C, tako da bo verjetno tako ostalo.
nov bitron stane 80€, številka po katalogu je 1338.a1, če bo kdo kdaj rabil naročit.


zdi se mi prav da povem da sem težavo rešil^^. še enkrat hvala fanu in jozotomu, za vse informacije in fajle!

LP
LP, Mitja
 
Uporabniški avatar
pugi405
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1970
Pridružen: Pe okt 11, 2002 4:01 pm
Kraj: Novo mesto, Slovenija

Napisal/-a pugi405 Po dec 22, 2008 7:04 pm

Če še poveš kako si rešil težavo, si si zaslužil da tvojo objavo dajo v tovarno znanja, ker bo lahko komu prihranilo €€€ :-P

LP, B.
Slika
 
mit 406
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 79
Pridružen: Pe dec 05, 2008 5:32 pm

Napisal/-a mit 406 Po dec 22, 2008 7:49 pm

treba narest meritve, pri kateri upornosti vklopi vente. po podatkih mora vklopit pri 3k (takrat ima senzor okoli 100°C), moj (defekten) pa je vklapljal pri 2k. to je pri okoli 40°C. karakteristika je v autodati.
torej treba vzporedno dodati upor senzorju, take vrednosti, da bosta skupaj z njim pri 100°C tvorila 2kohma. to se izračuna s pomočjo srednješolske matematike (OE1).
ta 2kohm je izmerjen na podlagi testa s trimerjem namseto senzorja. verjetno bo pri vsakem malo drugače, niti pa ni nujno da bo crknil na isti način.
v vezju je še tokovni vir, krmiljen iz ICja, stabiliziran na zenerju, zaporedno upor. sledi senzor, in pa vhod v drug IC, tam pa meri napetost - temperaturo. bolj verjetno je da bo crknil kakšen od naštetih elementov, oz kaj čisto tretjega. v vsakem drugem primeru bi bilo popravilo občutno lažje, saj z komponent testerjem enostavno določiš defektno komponento, in jo zamenjaš.

zato težko napišem članek o popravilu bitrona, niti pa nima kar vsak doma merilne opreme in "laboratorija" za elektroniko. kdor pa to ima pa itak zna to uporabljat.

če imaš konkretna vprašanja pa kar na dan, bom z veseljem pomagal.

LP
LP, Mitja
 
Uporabniški avatar
pugi405
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1970
Pridružen: Pe okt 11, 2002 4:01 pm
Kraj: Novo mesto, Slovenija

Napisal/-a pugi405 Po dec 22, 2008 8:16 pm

:bow Kapo dol. Vsaka čast tvojemu znanju. Če se moji 406k kdaj i tole pokvari, vem kdo zna rešit problem ;)
Slika
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov