Toyota ni naredila hibrida ker bi bil fancy tih avto na elektriko, oni so štartali s programom G21 leta 1993 in cilj ni bil narediti hibrida temveč je bil cilj narediti dostopen 5 sedežni družinski avto, ki bo zadostil okoljskim zahtevam in zahtevam porabe energije 21. stoletja. Rezultat je bil 80 različnih hibridnih konceptov. Zmagovalni koncept je bil hardwaresko razmeroma preprost (dva elektromotorja in planetno gonilo brez sklopk) je pa potreboval veliko dela na programskem delu, ampak to same proizvodnje ne podraži in se razvoj z leti poplača.
Kaj v bistvu je Toyotin hibrid, poenostavljeno povedano je to idealen menjalnik (seveda z izgubami), za vsako zahtevo voznika bo glede na zahtevano moč šel v najbolj idealno območje in tam lahko ostane ves čas pospešavanja, če seveda voznik drži konstanten plin. To dejstvo sicer marsikoga odvrača, ker frekvenca motorja ostaja ves čas enaka, kljub temu, da avto pospešuje, to da psihološki učinek, da vozilo ne pridobiva na hitrosti. Razlaga delovanja gre nekako takole, moč bencinskega motorja se s pomočjo planetnega menjalnika (predstavljaj si diferencial) razdeli na moč, ki mehansko poganja kolesa in na moč, ki poganja generator, ta generator pa potem po električni poti napaja večji eletromotor, ki mehansko poganja kolesa ali pa del energije pošilja v baterijo. Sam generator tako čisto programsko določa svojo moč in lovi najučinkovitejše vrtljaje bencinskega motorja. To je tisti zakomplicirani programski del.
http://eahart.com/prius/psd/ Zakaj potem baterija in možnost vožnje samo na elektriko? Če pogledamo katerokoli motor, ki zadosti moči nekega normalnega avtomobila bo tak motor dosegal dobro učinkovitost šele pri razmeroma visoki moči. Priusov motor ni treba, da je optimiziran na prožnost, ki ga zahteva klasičen menjalnik, ampak je optimiziran tako, da ima dobro učinkovitost že od 10 kW moči dalje. S tako močjo avto vzdržuje hitrost 90 kmh na ravnini, motor pa se vrti z dobrimi 1.200 obrati. Torej kljub temu, da je motor že tako optimiziran, da daje dober izkoristek pri tako nizki moči je ta moč še zmeraj prevelika, da bi se z njo peljal 50 kmh po ravnini, za take primere je pa baterija, torej baterija je samo nek buffer energije za območje kjer bencinski motor ni učinkovit. Zanimivo dejstvo je da je pri vožnji na baterijo dejansko učinkovitost manjša kot takrat ko avto poganja direktno bencinski motor, ampak še zmeraj boljša kot katerokoli drug znani pogon na notranje izgorevanje. Pretirani rabi baterije se enostavno izogneš tako, da malo pospešiš na bencin in potem malo jadraš, lahko tudi malenkost na baterijo. Moč baterije se uporablja tudi pri nenadni spremembi pedala za gas, zato da je pogon bolj oziven, čeprav pri kick down-u vseeno moč pride z zamikom.
Drugi bonusi so samoumevni, regeneracija zavorne sile, ugašanje motorja med vožnjo ...
P.S. Mazda nima hibrida v ponudbi, uporabljajo pa podoben trik pri bencinskem motorju pri nižji zahtevani moči, da zmanjšajo sesalne izgube.