Napisal/-a Matko37 To apr 16, 2024 6:22 am
Ležaj lahko povzroča zanimive preglavice. Imel primer, ko je pri počasni vožnji v skrajni legi volana v levo pri kolesih delalo tk, tk, tk, tk, identično, kot se sliši zglob na polosovini. In pa občutek, da eno kolo spodnaša, kot da nimata leva in desna enake špure, še posebej se je to slišalo, če je bilo kaj kamenja na asfaltu. Na dvigalu ni imel zračnosti, ni tulil, gum ni radiralo, če je treslo pri veliki hitrosti pa ne vem, ker se avto ni vozil po AC.
Menjal sem seveda polosovino zaradi tk, tk tk... in rezultat? Še vedno zvok tk tk tk.... Avto so večkrat celotni pregledali in vzroka niso našli. Po dveh letih (cca 15.000 km) je začel čisto na tiho tulit prednji ležaj. Ko smo ga menjali, tudi tk, tk tk... ni več bilo in tudi gum ni več spodnašalo pri skrajni legi volana.
Sklepamo torej lahko, da se ležaj pod obremenitvijo lahko povsem drugače obnaša, kot pa, ko je avto na dvigalki. Mehaniki radi rečejo, da niso še imeli takega primera. A če nekaj še ni bilo, ne pomeni, da ne obstaja.
S tresenjem sem imel problem na drugem avtu (predvsem pri zaviranju). Menjal 2 kompleta diskov, premerili smo pesta, vse v nulo, avto pa tresel. Na koncu smo ugotovili, da so neobremenjena pesta ravna (merili z iglo), nato smo simulirali privijačeno platišče, mehanik je imel nek obroč, ki ga je zategnil na pesto (namesto platišča), da je še vedno lahko zmeril z iglo - rezultat - zvito pesto. Menjal obe pesti in tresenja ni več vse do danes. Razlog: preprosta utrujenost materiala, avto namreč ni bil razbit (v lasti od novega), ima pa kilometrino (to je bilo pri okrog 250.000km).