Mogoče lahko jaz napišem realni izkušnji, ker trenutno vozim Id4 (službeno vozilo), pred tem pa sem imel dizla - da se malce vrnemo nazaj k temi
Pred kratkim sem šel službeno v Nemčijo in sem vzel rent a car, dizla tiguana, so izkušnje sveže...
Vožnja z električnim avtomobilom je zelo udobna: prednost takojšnjega polnega navora sem opazil, ko sem se peljal z dizlom v nemčijo... električni avtomobil opazno potegne na AC npr od 100 do 140 km/h, med tem ko je tiguan s 150 km bil opazno počasnejši in sem imel tu in tam kakega nervoznega voznika za sabo. Pri speljevanju na križišču in priključkih na glavne ceste sem veliko hitrejši in se ne zgodi da bi vozila za mano morala zavirati...
Najbolj očitna razlika poleg načrtovanja poti v primeru električnega avtomobila (treba je planirati kje se bo polnilo) je dejstvo, da ko piše na električnem avtomobilu, doseg 200 km v praksi to pomeni kvečjemu 100 (če se peljem 130 km/h. Če se peljem 150 na nemški avtocesti pa bolj 75), pri dizlu pa to dejansko pomeni blizu 200 km. Zato na AC oči nehote večkrat gredo proti dosegu... vedno je dobro imeti kar nekaj rezerve v bateriji. Je precej več "nervoze".
To je tudi glavni razlog, zakaj sem najel drugo vozilo na notranje izgorevanje... Dolga pot je zelo sproščena, če gre avto na dizel in je dosega za 800 km
Sam sem precej odločen glede na izkušnje: električno vozilo tudi danes je kvečjemu drugi avto pri hiši. Da bi bila oba vozila na elektriko bi prišlo v poštev samo, če bi imel na strehi sončno elektrarno. Sem dobil predračun in zaradi novega načina meritev ni teorije, da se mi izplača investicija. (pa če se prav spomnim, tudi ostale bonitete počasi manjša vlada - cestnine ipd).
Ker pa na trg prihajajo nova vozila z višjimi dosegi pa bi v primeru dobrih subvencij za sončno elektrarno in nižjih cen električnih avtomobilov moral dobro razmisliti. Za medmestno vožnjo v Sloveniji se da kar ok shajati z električnim avtomobilom, za daljša potovanja 2 X na leto (npr na morje) pa se da prihraniti čez leto nekaj denarja pa se najame dizla za tistih 7 ali 14 dni
Še o okolju: priznam, da se na to ne oziram kaj dosti, ker je en kup mnenj, da so električna vozila dobra za okolje in tudi en kup, da niso zaradi izdelave in baterije... Izbira je v mojem primeru predvsem odvisna od tega kako dobro mi bo avtomobil služil glede na stil življenja. Če ne bi imel službenega vozila, bi se odločil za dizla, ker imeti skoz kable v rokah in neprestano planirati kje in kdaj bom polnil predstavlja preveč fokusa na avto zame. (električnega imam zato, ker ni treba plačati bonitete ki je na začetku 1.5 % od nabavne vrednosti vozila vsak mesec
).
P.S. tisti dober občutek pri pospeških niti pod razno ne odtehta, da bi imel električni avtomobil.
P.P.S: o sami kvalieti izdelave, software-u v ID4 pa raje sploh ne bom izgubljal besed, še posebej ker novi stane 57.000 eur (z mojo opremo).